Muzeul de Artă Craiova – Centrul Constantin Brâncuși vă invită vineri, 18 octombrie 2024, ora 17:00 la vernisajul expoziției personale Visul Marelui Fluture Negru semnată de Alina Aldea, curatori: Cătălin Davidescu și Diana Dochia. Proiectul expozițional este susținut de Anaid Art Gallery București/Berlin/Baden-Baden, în parteneriat cu Muzeul de Artă Craiova.
Expoziția personală Visul Marelui Fluture Negru semnată Alina Aldea este o manifestare artistică în cadrul anului aniversar „20 de ani de Anaid Art Gallery 2004 – 2024″.
După fiecare zece ani am făcut o schimbare în viața galeriei, pentru că schimbarea înseamnă evoluție : 2004 – București I, 2015 – Berlin I, 2024 – Baden-Baden.
Alina Aldea, un nume de referință al sculpturii contemporane românești, laureată a Premiului pentru Sculptură pentru 2023, decernat de Uniunea Artiștilor Plastici din România, a gândit o amplă expoziție personală pentru spațiul Centrul Constantin Brâncuși al Muzeului de Artă din Craiova. Cunoscută pentru instalațiile sale site specific realizate din materiale organice și anorganice care iau în stăpânire spațiul expozițional, Visul Marelui Fluture Negru cuprinde o serie de instalații de mari dimensiuni, realizate în dialog cu spațiul expozițional, în perioada 2023 – 2024. Lucrările din cadrul acestui proiect vor fi prezentate în premieră publicului larg.
Proiectul expozițional Visul Marelui Fluture Negru propus de artista Alina Aldea pentru Sala Brâncuși a Muzeului de Artă Craiova, continuă preocupările sale, în abordarea ambivalentă a haosului și ordinii din proiectele artistice de până acum. Creația artistei se construiește pornind de la cercetările privind „efectul fluturelui” și teoria haosului. Edward Lorenz, cel care a identificat noțiunea de „efectul fluturelui”, asociază conceptul cu baterea din aripi a unui fluture, care poate avea ca și consecințe crearea unui taifun. Lorenz este de părere că, fără a avea o idee perfectă a condițiilor inițiale, predicțiile nu au niciun rost. Fluturele este o reprezentare simbolică a unei cantități neglijabile și/sau necunoscute. Evenimentele mici pot să servească ca un catalizator ,având un impact major asupra condițiilor inițiale.
Pornind de la teoria lui Edward Lorenz și urmărind traiectoria liniilor din desene, artista va creea o instalație supradimensionată amplasată în centrul sălii Brâncuși, intitulată „Visul Marelui Fluture Negru”, ce va creea senzația unui sistem regulat și predictibil, chiar în cadrul unor structuri și forme, ce pot părea complet întâmplătoare. Fiecare structură și formă având o relație diferită cu noțiunea / conceptul de haos.
Alina Aldea își argumentează procesul artistic prin rolul pe care îl atribuie privitorului, activ sau pasiv, pe care îl consideră ca fiind generatorul algoritmului Haos-Ordine. Astfel încât, balanța dintre haos și ordine este dată de privitor.
Lucrările Alinei Aldea transmit o mișcare ușor perceptibilă. Iluzia, fluiditatea, energia materiei, imponderabilitatea sunt noțiuni cu care artista se joacă în cadrul experimentului, la care privitorul este invitat să reflecteze. Nu există rețete, moduri clare de interpretare și citire a lucrărilor; privitorul este cel care decide mental modul în care se raportează la ele.
Alina Aldea (n. 1974) este absolventă a Universității Naționale de Artă București, specializarea Sculptură. În ultimii ani, preocuparea sa majoră, pentru instalații site-specific și desen, a condus-o spre o chestionare recurentă a evoluției și întrepătrunderii între artă și știință.
Paradigma omului contemporan, înconjurat de tehnologie, conduce la un nou sistem de gândire, un nou limbaj de creație și comunicare.
Dezvoltând un program, ce degajă o notă personală și unică în zona instalațiilor sitespecific din România, Alina Aldea a participat în cadrul unor manifestări internaționale importante, cum sunt Bienala de Artă Contemporană Mdina, Malta în 2020; Arte Laguna Prize Veneția din 2018, Bienala de la Florența din 2017 sau Festivalul Internațional de Artă Experimentală de la Veneția din 2016. Lucrările artistei au fost prezentate în decursul anilor în numeroase expoziții personale dintre care vom menționa: „Stare – Inside Out”, Muzeul Vârstelor, București (2023); “Butterfly Effect”, Anaid Art Gallery, Berlin (2022); “Alter Reality”, Anaid Art Gallery, București, (2022); “Cells”, Anaid Art Gallery, București, (2020) “Secret Garden”, Centrul Cultural “Palatele Brâncovenești” – Galeria Cuhnia, Mogoșoaia (2019); “Out of the Black – Experiment X”, Kube Musette Gallery, București (2019) etc.
Lucrări semnate de artistă se regăsesc în cadrul colecției permanente a MNAC – Muzeul Național de Artă Contemporană și în importante colecții publice și private din țară și străinătate. Alina Aldea este reprezentată de Anaid Art Gallery București/Berlin/Baden-Baden din 2019.
Expoziția va putea fi vizitată de publicul larg în perioada 19 octombrie 2024 – 31 ianuarie 2025, de marți până duminica între 10:00 – 17:00, în prima zi de miercuri a fiecărei luni intrarea fiind gratuită.

Comentarii

comentarii

Comments are closed.

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !