În căutarea unui antidot la tristețe, Opera Română Craiova explorează universul captivant al comediei muzicale și pune în scenă o nouă premieră – „Uite tata, nu e tata”, pe un text de Mihail Joldea, muzica de Alexandru Iosub, cuplete muzicale de George Mihalache.
Textul scris în urmă cu peste 35 de ani revine pe scena craioveană într-o adaptare modernă în centrul căreia se află o familie din clasa de mijloc a zilelor noastre, cu iluziile, secretele și poveștile ei de iubire și trădare.
Opera crioveană a găsit în persoana lui Laurențiu Nicu regizorul ideal pentru o astfel de montare. Datorită lui, interpreții – diferiți ca formație și personalitate – au descoperit un numitor comun. Laurențiu Nicu semnează, de altfel, și coregrafia acestui spectacol, rezultatul fiind unul organic, în care cuvântul și mișcarea se îmbină în mod firesc, servind aceluiași scop, acela de a potența tușele comice. Acesta este preparator universitar la Departamentul de Arte din cadrul Universităţii din Craiova.
Manifestă o înclinaţie deosebită spre scena muzicală, din 2006 fiind angajat al Operei Române Craiova unde a susţinut roluri precum Soldăţelul/Tonidin „Soldăţelul de plumb“, Majordomul din „Frumoasa din pădurea adormită“, Egon din „Logodnicul din lună“, Baronul Zsupan din „Contesa Mariza“, Țăranul/Generalul din „Zâna păpuşilor“, Algernon Moncrieff din „Bună seara, domnule Wilde!“, Niegus din „Văduva veselă“, Prinţul din „Cenuşăreasa“, Omul de tinichea din „Micuţa Dorothy“, Moş Ene/Vrăjitoarea Wilma din „Hänsel şi Gretel“, precum și multe alte roluri.
Alexandru Iosub a dat muzicii un suflu nou, cu nuanțe de satiră, reușind să surprindă subtilitățile textului, muzica sa având nerv și prospețime. După o perioadă de activitate artistică petrecută în calitate de violonist al Filarmonicii „Mihail Jora“ din Bacău (10 ani), maestrul Iosub se află la pupitrul dirijoral în fața publicului din Craiova de peste 20 de ani. Muzica spectacolului care se va juca pe scena Cercului Militar, nu a fost tocmai uşor de scris, „s-a născut greu, dar până la urmă s-a născut. În cazul comediilor, muzica trebuie să servească momentului respectiv, să o adaptăm”, a spus Alexandru Iosub, artistul care s-a ocupat de această latură.
„Uite tata, nu e tata” s-a jucat, pentru prima dată, la Craiova, în anul 1982, revenind acum ca un antidot la tristeţe, după cum consideră reprezentanţii Operei Române Craiova.
„Acest spectacol a fost realizat cu forţa şi încrederea echipei pe care o are în subordine. S-a lucrat mult, mai bine de două luni, artiştii având un obiectiv comun, acela de a stârni aplauzele publicului, semn că spectacolul a fost primit cu drag. Anul 2018 fiind anul dedicat Centenarului Marii Uniri, ne-am propus cu toții ca tot ceea ce înseamnă premierele de spectacole pe scena Operei Române Craiova să fie din repertoriul românesc. Așadar, „Uite tata, nu e tata”, într-o realizare românească, regizor, compozitor, textier, dirijor este primul eveniment al Operei din Craiova dedicat centenarului Marii Uniri. Urmează pe parcursul anului și alte evenimente pe care le veți descoperi la momentul potrivit dedicate acestui mare eveniment istoric al țării noastre”, a precizat managerul Operei Române Craiova, Antoniu Zamfir. „Uite tata, nu e tata” se joacă pe 28 și 29 aprilie începând cu ora 19.00, pe scena Cercului Militar şi se revine cu această piesă şi în luna mai a anului curent. Opera Romana Craiova a vandut deja toate biletele pentru cele două zile.