Craiova_-_Calea_BucurestiPrimăria Craiova a semnat contractul de execuţie lucrări privind proiectul cu finanţare europeană: „Dezvoltarea transportului ecologic în municipiul Craiova”. Finanţarea este asigurată prin P.O.R., Axa Prioritară 1, Domeniul Major de Intervenţie 1.1. Valoarea contractului depășește 30 milioane lei bani atrași din fonduri europene. Edilii craioveni vor trebui să încheie acest proiect până la finele acestui an și constau în:
1. Reabilitarea sistemului de alimentare cu energie electrică pentru tramvaie, respectiv înlocuirea liniei de contact, pe ambele fire de circulaţie, situate de-a lungul bv. Decebal (între intersecţia cu str. Henry Ford şi Pasajul Electroputere), Calea Bucureşti (între Pasajul Electroputere şi Km.0 al municipiului, bv. Nicolae Titulescu, Calea Severinului (până la PECO Severinului).
2. Amenajarea unor spaţii de parcare şi dotarea spaţiilor de parcare cu puncte de reîncărcare pentru autovehiculele cu motoare electrice sau hibrid. Acestea se vor amenaja adiacent părţii carosabile în spaţiul aferent trotuarelor, pe zona cuprinsă între accesul la Electroputere Center şi Pasajul Electroputere şi respectiv în zona bl.T5 – bl.T6, cu asigurarea pt 20% din vehiculele aflate în parcări a unor prize de reîncărcare a acumulatorilor pt motoarele electrice/hibrid.
3. Realizarea de piste pentru biciclete pe Calea Bucureşti, între bv. Carol I şi bv. Decebal. Amenajarea lor se va face pe trotuare, în spatele zonelor verzi şi a parcărilor existente. Acestea vor avea lăţimea de 1m, pentru pe fiecare sens de circulaţie şi se vor face cu reducerea lăţimii trotuarelor şi menţinerea aliniamentului copacilor şi al stâlpilor de iluminat. Traversarea intersecţiilor se va face, de regulă, pe carosabil, pistele fiind delimitate prin marcaj, adiacent marcajelor trecerilor pentru pietoni din intersecţiile tranzitate.
4. Reabilitarea carosabilului străzii Calea Bucureşti, pe sectorul de drum cuprins între bv. Carol I şi Pasajul Electroputere cuprinde îndepărtarea îmbrăcăminţii asfaltice degradate prin frezarea a 6-10cm grosime, realizarea reparaţilor prin înlocuirea structurii rutiere degradate cu aşternerea, funcţie de situaţie, a unui strat de binder de criblură de 6cm grosime (acolo unde este necesar) şi a unui strat de uzură în grosime de 4cm grosime.
Pentru Calea Bucureşti se va mentine numărul actual de benzi de circulaţie pe fiecare sens, însă cu reconfigurarea geometriilor intersecţiilor principale prin repoziţionarea a 9 peroane de tramvaie, aflate în prezent înainte de intersecţiile semaforizate, după traversarea intersecţiilor (în sensul de mers). Astfel, prin relocarea peroanelor şi diminuarea lăţimii trotuarelor în zona intersecţiilor se va crea o bandă auto suplimentară de stocaj la semafoare.
La trotuare, se vor executa reparaţii la îmbrăcămintea din mixtură asfaltică degradată, se vor înlocui bordurile deteriorate cu borduri noi, iar capacele căminelor de vizitare şi gurile de scurgere se vor aduce la noua cotă a îmbrăcăminţii rutiere.

Comentarii

comentarii

Leave A Reply

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !