PNL și PSD spun că merg umăr la umăr în susținerea lui Crin Antonescu la președinția României. Atât PNL, cât și PSD Dolj au un scop comun, respectiv Crin Antonescu să devină președintele României, el fiind garantul direcției democratice și europene a țării”, a afirmat președintele PNL Craiova.
Nu același lucru se poate spune despre colaborarea în cadrul Consiliului local Craiova, unde cele două forțe politice se află în opoziție. Astfel, liberalii craioveni au prezentat mai multe amendamente pe care au de gând să le depună în viitoarea ședință a CL.
”Amendamentele pe care noi, liberalii, le-am propus se referă la două subiecte extrem de importante pentru craioveni – fluidizarea traficului rutier prin realizarea de pasaje supraterane la intrările în Craiova și amenajarea de parcări supraterane”, a declarat Teodor Sas. El a mai adăugat că Primăria a cumpărat în ultimii ani terenuri de câteva milioane de euro, pentru a construi parcări, dar nu a construit nici măcar un singur loc.
”Mai mult de atât, pe ordinea de zi există un punct care prevede ca parcarea subterană, construită din fonduri europene, să fie dată în administrarea unui operator privat, ceea ce va duce la scumpirea locurilor de parcare. Insistăm ca administrarea parcărilor din Craiova să fie realizată de municipalitate”, a subliniat Teodor Sas.
La rândul său, Doru Câplea s-a referit la creșterea fondurilor alocate de către Primăria Craiova pentru festivalul Intencity. ”În condițiile în care taxele și impozitele au crescut semnificativ, se aruncă, în continuare, bani în gaura neagră numită Intencity. Anul trecut Primăria a dat 9 milioane de lei, iar în acest an alocă aproape 30 de milioane de lei, adică 6 milioane de euro. Având în vedere că anul trecut veniturile au fost de 40% din suma alocată, cum credeți că anul acesta procentul va fi mai mare?”, a spus Doru Câplea.
În viziunea consilierilor liberali, festivalul ar trebui externalizat către o companie specializată în industria evenimentelor muzicale și nu din fonduri publice.
”Asistăm cu toții în ultimii ani la o creștere a traficului la anumite ore, când ieșirile/intrările din/în Craiova sunt aproape blocate și șoferii stau în trafic și o oră. Este inacceptabil să nu existe nici măcar ideea unei soluții pentru aceste situații”, a afirmat Florin Gătejescu
Printre soluțiile identificate de liberali se numără construirea unor pasaje supraterane la intersecția străzilor Caracal și Decebal, a străzilor Calea București și Tehnicii, rezolvarea stuației din Bariera Vâlcii, precum și construirea a două pasaje pietonale subterane la intesecția străzilor Calea București și Carol și Calea București și Horia.
”Prin amendamentele pe care le vom propune joi solicităm alocarea de fonduri pentru studii de fezabilitate și proiecte tehnice pentru fiecare din aceste investiții. Este nevoie să începem aceste demersuri, pentru că altfel Craiova riscă să fie blocată”, a spus consilierul liberal.
Acesta s-a mai referit și la necesitatea găsirii unor soluții pentru preluarea traficului de pe Drumul Expres care acum se descarcă în cartierul Bariera Vâlcii, ale cărui străzi nu pot face față numărului de mașini care vin de pe acest drum.
