După 11 luni de la inițierea demersurilor de către parlamentarii liberali din regiunea Olteniei și de Sud-Vest a României pentru includerea în Bugetul de stat pe anul acesta a finanțării studiului de fezabilitate al drumului de mare viteză Craiova – Lugoj, a fost declarat câștigătorul licitației pentru elaborarea acestei documentații.
Asocierea Egis Romania SA – Search Corporation S.R.L.– Italrom Inginerie Internațională SRL – Geostud S.R.L. – ECO Geodrum S.R.L. – Egis International SAS a fost desemnată câștigătoarea acestui contract de peste 92,7 milioane de lei fără TVA.
Este un pas important în materializarea acestei investiții care are un parcurs lung, dar pentru care anul 2021 rămâne, fără îndoială, momentul T0 al unui proiect de anvergură, cu un impact uriaș pentru întreaga regiune de Sud –Vest a României.
Astfel, a fost deblocat un proiect mult așteptat, care a fost prea mult timp tergiversat de la implementare.
Așteptările sunt mari și, de aceea, responsabilii din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi CNAIR au obligația să gestioneze impecabil acest proiect și să elimine riscurile de blocaj. Obiectivul drumului de mare viteză Craiova – Lugoj este o prioritate în materie de infrastructură rutieră pentru întreaga țară.
Vorbim despre o investiție care va aduce relansarea economică a zonei prin creșterea gradului de conectivitate şi de mobilitate a mărfurilor datorită suprapunerii peste coridorul european Orient East – Med, care unește Europa Centrală cu porturi de la Marea Nordului, Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediterană.
Beneficiile realizării acestui proiect sunt imense pentru comunitățile din regiune și reprezintă o recunoaștere a principiului – investițiile urmează infrastructura.
Prin concretizarea acestui proiect, întreaga rețea de autostrăzi din România capătă coerență, viitorul drum expres între Craiova şi Lugoj fiind cel care va face legătura cu Coridorul IV și, totodată, va facilita accesul din Regiunea istorică Banat spre capitala României.
O veste și mai bună, pe lângă semnarea acestui contract, care sper să aibă loc cât mai curând, ar fi finalizarea Studiului de fezabilitate înainte de termen. Este prematur să ne pronunțăm în acest sens, dar cred că acesta ar fi un semn de normalitatea în România, pentru a reuși să recuperăm întârzierile mari de dezvoltare a infrastructurii de transport acumulate în ultimii 30 de ani.
Voi monitoriza atent parcursul acestui proiect care este unul de suflet pentru mine și nu voi ezita să sancționez orice întârziere sau eventual blocaj în implementarea lui. Dezvoltarea Regiunii Oltenia și bunăstarea comunităților locale depind de existența unei rețele de drumuri de mare viteză, corect dimensionată și adaptată nevoilor de conectivitate și mobilitate.