În perioada 26-30 ianuarie 2015, 60 de elevi craioveni din clasa a XII-a de la Colegiul Naţional Economic Gh. Chițu, Colegiul Tehnic de Arte şi Meserii „Constantin Brâncuşi”, Liceul Tehnologic George Bibescu, Liceul „Matei Basarab” şi Liceul „Traian Vuia” au efectuat stagiul de practică la operatori economici din Craiova, în cadrul activităţilor derulate în cadrul proiectului „TRAVAIL – Tranziția la viața activă în vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj”.
Elevii craioveni au parcurs module de pregătire practică specifice propriei specializări şi de-a lungul celor 30 de ore de practică au intrat în contact cu piaţa muncii, dobândind noi abilităţi şi aptitudini utile. Practicanții au atins competențele specifice, fiind puși în fața unor situații identice cu cele din viața profesională reală pentru atingerea unor obiective comune şi au avut oportunitatea de a-şi clarifica viitoarele opțiuni de carieră, descoperindu-și talentele, abilitățile și vocația.
Cei 60 de elevi au experimentat realităţile din piaţa muncii la specializările tehnician operator tehnică de calcul, tehnician mecatronist, tehnician mecanic pentru întreţinere şi reparaţii, tehnician în activități de comerţ, tehnician în turism şi tehnician designer vestimentar la următorii agenţi economici: Softronic SRL, Popeci Utilaj Greu SA, Lux Premier SRL, Politex SRL, SCTI Mapamond MD SRL şi Fabio Com. Prod. SRL, într-un sistem în care accentul este pus pe aplicaţiile practice, iniţiativă, seriozitate şi implicare.
Proiectul „TRAVAIL – Tranziția la viața activă în vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj”este implementat de Asociația „Mereu pentru Europa”, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, Asociația EduFor Craiova și UNIAUDAX – Centro de Investigação e Apoio ao Empreendedorismo e Empresas Familiares din Portugalia, fiind cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.1 „Tranziția de la școală la viața activă”.