În perioada 08-12 iunie 2015, zece elevi craioveni din clasa a XI-a de la Liceul Tehnologic „George Bibescu”, Colegiul Tehnic „Costin D. Neniţescu” şi Liceul „Traian Vuia” au efectuat stagiul de pregătire practică la operatori economici din Lisabona, în cadrul activităţilor derulate în cadrul proiectului „TRAVAIL – Tranziția la viața activă în vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj”, implementat de Asociația „Mereu pentru Europa”, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, Asociația EduFor Craiova și UNIAUDAX – Centro de Investigação e Apoio ao Empreendedorismo e Empresas Familiares din Portugalia, cofinanţat din FSE prin POSDRU 2007-2013.
Cei 10 de elevi au experimentat realităţile occidentale din piaţa muncii prin intermediul organizaţiei neguvernamentală UNIAUDAX – Centro de Investigação e Apoio ao Empreendedorismo e Empresas Familiares (Centrul de Cercetare și Asistență în Antreprenoriat și Afaceri de Familie), unde funcţionează incubatorul de afaceri al Institutului Universitar Lisabona – ISCTE-IUL. În această perioadă, practicanţii au lucrat în societăţi specifice propriilor specializări (Cozinha Popular da Mouraria, Profit-plan Lda, OF Produções), într-un sistem în care accentul a fost pus pe aplicaţiile practice, iniţiativă, seriozitate, implicare şi valorizarea ideilor.
Elevii craioveni au parcurs module de pregătire practică specifice propriei specializări (tehnician mecatronist, tehnician operator tehnică de calcul şi tehnician ecolog și protecția calității mediului) şi de-a lungul celor 30 de ore de practică au intrat în contact cu mentalitatea şi piaţa muncii europeană, dobândind noi abilităţi şi aptitudini utile. Practicanții și-au exersat competențele specifice în cadrul modulelor: „Circuite electrice”, „Circuite electronice” şi “Poluarea și protecția mediului”, putând să își auto-testeze abilitățile de muncă și comunicare în echipă, fiind puși în fața unor situații identice cu cele din viața profesională reală, de a colabora cu colegi puțin sau deloc cunoscuți, pentru atingerea unor obiective comune. Nu în ultimul rând, elevii au avut posibilitatea să își clarifice viitoarele opțiuni de carieră, descoperindu-și talentele, abilitățile și vocația.
Evaluarea stagiului de practică i-a făcut pe cei zece liceeni să-şi prezinte rezultatele muncii în faţa colegilor și a tutorilor, care au avut sarcina de a decide notele finale.