Compania Națională de Căi Ferate informează că, în această perioadă, echipele de intervenție au lucrat pentru degajarea zonei de materialul rulant (locomotiva și vagon) deraiat rămas suspendat pe pod. Deoarece în zonă nu se poate interveni cu macaraua feroviară, este nevoie de intervenția cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone). Precizăm faptul că au fost parcurse toate etapele și s-a finalizat contractarea unei firme care va realiza lucrările de înlăturare a materialului rulant aflat pe firul I al viaductului Cârcea, în vederea eliminării pericolelor existente constituite de aceste vehicule feroviare (locomotivă și vagon) și redeschiderea circulației feroviare pe firul II între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine.
În prezent se execută lucrările de realizare a unei platforme, care este necesară montării și poziționării macaralei de mare tonaj, urmând apoi să fie adusă și montată macaraua pe poziție.
Lucrările propriu-zise de înlăturare a materialului rulant aflat pe firul I al viaductului Cârcea vor fi terminate până la data de 4 septembrie 2018.
Menționăm că după degajarea zonei unde s-a produs evenimentul (firul I), circulația feroviară va putea fi reluată pe firul II, în condiții de siguranță.
Reamintim că în data de 12 august 2018 un tren, aparținând operatorului de marfă — Grup Feroviar Român (GFR),a deraiat pe firul I al viaductului Cârcea, prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie.
Trenul a intrat pe firul I de circulație, pe distanța Malu Mare — Banu Mărăcine, pe care accesul era interzis pentru circulația trenurilor, întrucât era închis pentru efectuarea lucrărilor de reparație capitală. Locomotiva și un vagon al trenului au deraiat și au rămas suspendate pe pod, iar 6 vagoane din compunerea trenului s-au răsturnat în valea traversată de viaductul Cârcea.
După evaluarea primară de către personalul de specialitate CFR s-a hotărât ca circulația trenurilor să fie deviată pe ruta ocolitoare Caracal — Piatra Olt — Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova — Caracal.
Menționăm că s-a luat măsura devierii circulației trenurilor pe ruta ocolitoare, pentru efectuarea în totalitate a operațiunilor de înlăturarea a materialului rulant (locomotivă +vagon) aflat pe viaduct, pe firuI I, în condiții de maximă siguranță.
Compania Națională de Căi Ferate ‘CFR’ SA—companie care administrează infrastructura feroviară publică — desfășoară o activitate de interes public și contribuie la libera circulație a persoanelor, mărfurilor și a bunurilor în interiorul țării și peste graniță, în condiții ecologice, eficiente și de siguranță.
