Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Dolj, este organizata si functioneaza in baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificarile si completarile ulterioare și a HG nr. 151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificarile si completarile ulterioare.
Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Dolj este serviciu public deconcentrat al Agentiei Nationale pentru Plăti si Inspectie Socială, cu personalitate juridica, finantata de la bugetul de stat si are ca scop aplicarea unitară a prevederilor legislatiei în vigoare în sistemul beneficiilor sociale, precum si controlul respectării prevederilor legale privind sistemul de beneficii sociale si servicii sociale, realizate de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi de alte persoane fizice şi juridice.
Obiectivul general al Agentiei este administrarea si gestionarea intr-un sistem unitar de plata a beneficiilor de asistenta sociala si a altor programe privind serviciile sociale sustinute de la bugetul de stat, precum si asigurarea echilibrului economico-financiar al persoanelor/familiilor/serviciilor sociale prin gestionarea şi plata beneficiilor de asistenţă socială /programelor de servicii sociale.
Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Dolj lunar, la termenele stabilite de legislatia in vigoare, inregistreaza documentatia beneficiarilor privind stabilirea dreptului la indemnizatie pentru cresterea copilului, stimulentul de insertie, alocatie de stat, alocatie pentru sustinerea familiei, ajutor social, indemnizatie de hrana pentru persoanele infectate HIV-SIDA, alocatie de plasament, ajutoare de caldura.
Fundamentarea drepturilor la beneficii sociale se face pe baza informatiilor introduse in aplicatia informatica Safir, actualizata lunar din punct de vedere al bazei de date.
Acordarea/ neacordarea dreptului la toate beneficiile sociale se stabileste prin decizie a directorului executiv al agentiei, iar plata drepturilor se realizeaza catre beneficiari, in functie de optiunea acestora prin mandat postal, cont curent personal sau cont de card.
In semestrul I 2018, platile privind beneficiile sociale au fost in valoare de 196.830.084 lei dintr-un buget alocat de 197.122.264 lei, gradul de utilizare fiind de 99,85.%.
In vederea fundamentarii necesarului de credite bugetare pe subcapitole de cheltuieli, pentru plata beneficiilor de asistenta sociala si a programelor de servicii sociale se verifica si se centralizeaza documentele provenite de la serviciul de stabilire a drepturilor privind beneficiile sociale si se elaboreaza fundamentarea lunara.
Pentru optimizarea modului de utilizare a fondurilor alocate pentru plati-beneficii sociale si a programelor de servicii sociale,valoarea sumelor platite se incadreaza in bugetul alocat conform creditelor repartizate.
Organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu pentru bugetul de beneficii sociale se desfasoara conform normelor legale, cu scopul de a preveni plata necuvenita a unor sume.