Contractele de proiectare și execuție a Tronsoanelor 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești au fost semnate, miercuri. Ofertant câștigător este asocierea S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.
Valoarea contractelor pentru cele 2 tronsoane este de 670.717.330,94 lei fără TVA pentru Tronsonul 3 și de 617.080.915,60 lei fără TVA pentru Tronsonul 4. În cazul celor două contracte sursa de finanțare este constituită de fonduri europene nerambursabile.
Pentru fiecare dintre contracte a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 10 ani perioada de garanție.
Tronsonul 3 al Drumului expres Craiova – Pitești, în lungime de 31,75 km, va fi construit între localitățile Slatina și Colonesti. În ceea ce privește Tronsonul 4, în lungime de 31,88 km, construcția acestuia se desfășoară pe teritoriul Județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.
”Cum bine ştiţi autostrada Sibiu – Piteşti va avea o legătură pe partea de sud, spre Craiova, prin acest drum expres Craiova – Piteşti, o conexiune importantă care va da coerenţă infrastructurii rutiere din România şi din această parte a ţării. Aceste două coridoare sunt esenţiale şi sunt puternic solicitate de industria auto, atât de către Ford cât şi de către Dacia. Guvernul Ludovic Orban este un partener serios al mediului de afaceri, care pentru dezvoltare are nevoie de o infrastructură modernă și extinsă. Susţin cu tărie că modelul economic promovat de Guvernul Ludovic Orban care pune în centrul preocupărilor investiţiile în infrastructură este unul sănătos care aduce plus valoare şi care garantează o creştere economică durabilă.
Faptul că astăzi semnăm contractele pentru proiectare şi execuţie, pentru tronsoanele 3 şi 4 din Drumul expres Craiova – Piteşti reprezintă un semnal că proiectele de infrastructură sunt accelerate şi căutăm soluţii pentru a le urgenta. Mă bucură că managementul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a identificat o soluţie legală pentru a implementa acest proiect aflat în contestaţie, la instanţă.
Nu putem risca să pierdem fonduri europene pe acest proiect, nu ne putem permite să stăm cu anii în litigii până să avem un contract încheiat şi să avem blocate proiecte majore de investiţii. Semnalul pe care dorim să-l transmitem este unul ferm către toţi cei care încearcă să împiedice derularea acestor proiecte doar de dragul de a le contesta. Am mai avut această situaţie în urmă cu câţiva ani. Dacă nu am fi avut contestaţii, pe tronsoanele 3 şi 4 şi am fi semnat contractele, cum am semnat pe tronsoanele 1 şi 2, alta ar fi fost situația. Iată că tronsonul 1 este într-un progres fizic de 15 %, iar tronsonul 2 la aproape 50 %. Aceasta este realitatea! Acesta este rezultatul contestaţiilor din 2017, o întârziere de 3 ani de zile.
Faptul că am semnat astăzi contractele pentru cele două loturi, pentru cei aproximativ 63 km reprezintă o realizare şi mă bucur că Guvernul Ludovic Orban a dat semnalul schimbării, în cele 10 luni de guvernare, în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii de transport în România”, a declarat ministrul Lucian Bode.