Guvernul a aprobat, printr-o Hotărâre, structura, organizarea și funcționarea Registrului electronic național al nomenclaturilor stradale (RENNS). RENNS reprezintă un sistem de evidență și consultare geospațială a nomenclaturii stradale la nivel național. Acesta este realizat, actualizat și administrat de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (instituţie aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice) și se constituie exclusiv în format electronic.
Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările ulterioare prin dispozițiile art.5, reglementează normele generale care definesc RENNS ca sistem unic de referință la nivel național, în care sunt înscrise nomenclaturile stradale la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor. Legea instituie obligativitatea utilizării RENNS de către instituțiile și autoritățile administrației publice centrale și locale în activitatea specifică, precum și obligația autorităților administrației publice de a proceda la furnizarea și actualizarea datelor cu privire la nomenclatura stradală proprie din registrul electronic al nomenclaturilor stradale.
Pentru asigurarea unei evidențe unitare și pentru actualizarea la zi a unui registru informatic la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor, autoritățile administrației publice centrale și locale sunt obligate să furnizeze elementele specifice nomenclaturii stradale și să le introducă în sistemul RENNS.
Registrul electronic național al nomenclaturilor stradale este un sistem informatic ce păstrează istoricul adresei administrative, pune la dispoziția utilizatorilor proceduri și metode pentru administrarea, validarea și consultarea publică a nomenclaturii stradale. RENNS asigură înregistrarea unică a fiecărei adrese administrative și furnizează utilizatorilor un cod unic al adresei (CUA). Menționăm că datele din RENNS sunt publice, iar serviciile de descoperire și vizualizare sunt gratuite. Prin folosirea acestui registru se va realiza eficientizarea unor procese de lucru existente din sectorul public și privat, reducerea riscului de a face erori, precum și beneficii indirecte ca, de exemplu, crearea unui mediu mai sustenabil prin sisteme de transport mai eficiente, urmare a unui registru îmbunătățit al adreselor.
Adresa administrativă este localizarea bazată pe identificatori standardizați de adresă ai unui imobil situat în intravilanul unităților și denumirilor de drumuri publice, atunci când unitatea administrativ-teritorială le folosește ca parte a componentelor toponime a adreselor atribuite imobilelor în locul sau complementar denumirilor de drumuri.
Nomenclatura stradală este totalitatea elementelor de identificare cuprinzând denumirile de drumuri și adrese administrative din România într-un mod standardizat, organizat pe fiecare unitate administrativ-teritorială și care reprezintă evidența primară unitară care servește la identificarea domiciliului/ reședinței persoanei fizice, a sediului persoanei juridice, a fiecărui imobil (teren cu sau fără construcții), precum și a fiecărei clădiri. Nomenclatura stradală se aprobă la nivelul fiecărui municipiu, oraș, comună.