Anul trecut, pe 19 februarie, fostul edil Mihail Genoiu semna contractul de finanțare pentru primele 16 autobuze electrice. Conform contractului, în primele 9 luni de la semnarea contractului se va livra un prototip care va îndeplini toate condițiile impuse prin caietul de sarcini. Restul autobuzelor vor fi livrate într-un interval de 6 luni, începând cu a zecea lună de la semnarea contractului, respectiv:
– în luna a 10-a de la semnarea contractului – 4 bucăți
– în luna a 11-a de la semnarea contractului – 3 bucăți
– în luna a 12-a de la semnarea contractului – 3 bucăți
– în luna a 13-a de la semnarea contractului – 2 bucăți
– în luna a 14-a de la semnarea contractului – 2 bucăți
– în luna a 15-a de la semnarea contractului – 1 bucată.
Deci, primul autobuz ar fi trebuit să ajungă undeva in luna noiembrie a anului trecut.
Aflăm astăzi, aproape un an mai târziu, dintr-o postare, pe o rețea de socializare, a actualului edil, Lia Olguța Vasilescu, că „primul autobuz electric achiziționat de Primăria Craiova a ajuns in tara si va intra, de maine, in parcul auto al RAT Craiova. Va avea 18 metri lungime, o lățime de 2,55 m si o inaltime de 3,48 m. Capacitatea este de 40 de locuri pe scaune si 94 in picioare, iar pentru persoanele cu dizabilitati este prevazut un loc. E dotat cu aer condiționat, supraveghere video cu 8 camere digitale color, prize de încărcare pentru telefon si laptop la toate locurile de la geam, 4 indicatoare de traseu si unitate audio pentru anunturi vocale. Pana in luna iulie urmează sa sosească încă 15 astfel de autobuze”.
Până la ora publicării materialului, reprezentanții Primăriei Craiova nu au răspuns solicitării de a explica de unde provine întârzierea și, mai ales, dacă vor exista penalități pentru asta.