Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale Poșta Română, a dorit să cunoască problemele cu care și confruntă angajații chiar la „firul ierbii” și a pornit într-un periplu național. Aflat la Craiova, Ștefan s-a întâlnit cu poștașii, cu reprezentanții Oficiului Zonal de Poștă Craiova, dar și de la Centrul Regional de Tranzit. La acesta din urmă este în derulare o investiție de peste 270.000 lei. Această investiție nu este prima din Sucursala Craiova, ea fiind precedată în anul 2020 de modernizarea flotei auto prin achiziționarea a 29 autovehicule, iar în 2021 s-au investit bani în echipamentele și dotările IT. Au fost cumpărate 379 stații și monitoare, 29 multifuncționale laser, 105 scanere fixe și mobile și 21 laptopuri cu care au fost dotate Oficiile Poștale din Oltenia. „Cea mai importantă investiție a noastră a fost în reparațiile clădirilor. Mai avem încă foarte multe clădiri de renovat și modernizat, dar toate aceste lucruri sunt făcute din fonduri proprii și nu de la bugetul de stat. În anul 2020 am reușit să renovăm și reabilităm 11 obiective, iar în anul 2021, 12 obiective”, a declarat Doru Câplea, director Regional Sucursala Craiova.
Valentin Ștefan este convins de potențialul de optimizare al Companiei pe care o conduce. „Compania în sine are o imagine prăfuită. Avem oportunitatea de a pune Compania pe picioare, pentru că este nevoie de serviciile Poștei dar, în același timp, avem și o mare provocare pentru că este o companie în care nu s-a mai investit de foarte mulți ani nici în resursa umană, nici în tehnologia sa, dar nici în strategia de dezvoltare”, a precizat acesta.
Compania Națională Poșta Română este una mamut, așa cum recunoaște și Valentin Ștefan, cu 24.000 angajați, 1,4 mld cifră de afaceri, 5600 de subunități, mii de servicii. „Nu este ușor să o pui pe picioare. Avem trei direcții de dezvoltare ale Companiei. Pe de o parte, încercăm să identificăm locul în care se află Compania și care este nevoie de personal, sistemul de salarizare, unde este nevoie de investiții, deci, practic, facem un recensământ al companiei”. a mai punctat acesta.
Reprezentanții Poștei Române își propun introducerea sistemului de cutii poștale digitale anul acesta, dar și eliminarea mapei și a hârtiei printate. „Nu este normal ca pentru o simplă cerere de concediu să faci o cerere pe hârtie și care să necesite să ajungă la trei departamente pentru trei semnături, când asta se poate face simplu, într-o aplicație”, a explicat Ștefan.
Pe termen scurt și mediu, conducerea îți propune creșterea salariilor prin reducerea aparatului administrativ supradimensionat, modernizarea Oficiilor Poștale, digitalizare, dezvoltarea rețelei poștale naționale și conectarea la fluxurile internaționale.