În urmă cu patru ani a intrat în vigoare o legea care permite pacienților să-și recupereze sumele de bani cheltuite în perioada de spitalizare pe medicamente sau materiale sanitare. Cu toate acestea, medicii evita să le aducă la cunoștință pacienților acest drept. Nu odata pacienții sau aparținătorii acestora s-au trezit în brașe cu liste de medicamente sau materiale sanitare și, indiferent dacă au avut sau nu bani, au trebuit să facă rost de aceste medicamente fără a ști că pot recupera banii. De exemplu, la Spitalul Județean de Urgență Craiova, anul acesta nu s-a depus nicio astfel de solicitare. „Personal mă voi ocupa de acest aspect. Pacienții trebuie să fie informați. În baza bonului fiscal și a unei cereri depuse își pot recupera sumele de bani respective”, a spus Alin Demetrian, manager interimar al SJUC.
Astăzi, ministrul Sănătății a venit cu o informație foarte importantă pentru pacienți. „Totul se rezolvă cu bonul fiscal de la farmacie și cu o cerere din partea pacientului. În foaia de observație se trece tratamentul și se poate confrunta ce este pe bon cu ce i s-a administrat. Știm că sunt situații când medicii nu dau rețete parafate. Spun doar că trebuie să fie cumpărate anumite medicamente, că spitalul nu le are și cam atât. Le recomand pacienților să ceară să le fie respectate drepturile. Spitalul este obligat, repet, este obligat să dea banii înapoi dacă există documente justificative”, a explicat Pintea.

Comentarii

comentarii

Comments are closed.

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !