Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Dolj reamintește angajatorilor, persoane fizice sau juridice care angajează personal că, potrivit legislației în vigoare, Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, au obligația de a comunica la agenția în a cărei rază își au sediul sau domiciliul toate locurile de muncă vacante și ocuparea acestora.
Comunicarea locurilor de muncă vacante trebuie făcută în termen de cinci zile de la vacantarea acestora, potrivit art. 10 alin (1), iar ocuparea locurilor de muncă declarate vacante care au fost comunicate trebuie realizată în termen de o zi de la data ocupării acestora, potrivit art 10 alin. (3). Obligația menționată există și dacă ocuparea s-a produs în termenul de cinci zile precizat mai sus.
Conform legislației în vigoare, locurile de muncă vacante sunt locurile devenite disponibile ca urmare a încetării raporturilor de muncă sau de serviciu precum și locurile de muncă nou create. Comunicarea de către angajatori a locurilor de muncă vacante, precum și a ocupării acestora se va face pe suport hârtie sau în format electronic pe formularele prevăzute în HG 174/2022, Anexa 1 A și Anexa 1 B, iar transmiterea se poate face pe e-mail la adresa ajofm.dj@anofm.gov.ro, prin fax 0351/401.557 sau la sediul agențiilor locale.
De asemenea, potrivit art 41 alin (2) din legea 76/2022 actualizată, angajatorii care au încadrat în muncă persoane din rândul beneficiarilor de indemnizații de șomaj au obligația de a anunța în termen de trei zile agenția pentru ocuparea forței de muncă la care persoana a fost înregistrată.
Constituie contravenții următoarele fapte și se sancționează astfel:
- Cu amendă de la 5.000 la 10.000 lei:
- Nerespectarea prevederilor referitoare la obligativitatea angajatorilor care au încadrat în muncă, persoane din rândul beneficiarilor de indemnizație de șomaj de a anunța, în termen de 3 zile, agențiile pentru ocuparea forței de muncă la care aceștia au fost înregistrați
- Cu amendă de la 3.000 la 5.000 lei:
- Necomunicarea locurilor de muncă vacante, în termen de cinci zile lucrătoare de la vacantarea acestora, conform prevederilor art 10 alin (1)
- Neutilizarea Clasificărilor Ocupațiilor din România la completarea documentelor oficiale, conform prevederilor art 15 din legea 76/2022.
De asemenea, facem precizarea că agenții economici pot beneficia de facilitățile financiare oferite de Legea 76/2022 actualizată, doar dacă încadrează în muncă persoane care au fost înregistrare în baza de date a AJOFM DOLJ.
Actele necesare înregistrării în evidențele AJOFM DOLJ ca persoane în căutarea unui loc de muncă sunt:
- Copie act de identitate,
- Copie act de studii,
- Declarație pe propria răspundere privind starea de sănătate,
- Acord pentru prelucrarea datelor cu caracter personal,
- CV