Ford a prezentat astăzi noul Mustang, 1 care duce la un cu totul alt nivel cel mai bine vândut coupe sport din lume, cu un cockpit digital complet reproiectat, un nou motor V8 performant și un design mai modern pentru a crea cel mai plăcut de condus Mustang din toate timpurile.
Impactul lui Mustang depășește cu mult cele peste 10 milioane de mașini vândute în cei 58 de ani de producție continuă. Acesta a avut mii de apariții în filme, la televiziune, în muzică și în jocurile video și este cel mai apreciat vehicul din lume pe Facebook.
Lumea iubește Mustang-ul – de când ultimul Mustang complet nou a fost lansat în 2014, Mustang a devenit în fiecare an cel mai bine vândut coupe sport din lume.
Performanță remarcabilă
Noile versiuni coupe și cabriolet duc performanțele noului Mustang pe noi culmi, mulțumită noilor componente mecanice, pachetului de software avansat și setărilor speciale, la care se adaugă un nou motor V8 aspirat de 5,0 litri, Gen IV, care oferă un răspuns îmbunătățit și performanțe ridicate.
„Acesta este cel mai atletic Mustang de până acum și cel care inspiră cea mai mare încredere atunci când te afli la volan”, a spus Ed Krenz, inginer șef Mustang. „Fie că alegem o transmisie automată sau una manuală, datorită modurilor de conducere corelate cu motorul atent calibrat, trenul de rulare și direcția incisivă, suntem acum capabili să oferim șoferilor performanțe de vârf în orice condiții, de la șoselele lor preferate până la circuitele pe care merg.”
Noul Mustang GT dispune de un nou sistem de inducție a aerului, cu o admisie dublă care reduce la minimum pierderile și permite ca debite de aer mai mari să ajungă la motor.
Performanța este optimizată și personalizabilă de cele șase moduri de conducere interactive, în funcție de condițiile de condus: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track și o setare personalizabilă cu mai multe profiluri disponibile, adaptate preferințelor individuale ale șoferului.
Reacția rapidă la schimbarea de direcție a fost și mai mult îmbunătățită prin simplificarea sistemului de direcție, în timp ce un raport de direcție mai mic a îmbunătățit dinamica în viraje pentru noul model.
Sistemul Rev-matching, care menține turația motorului ridicată atunci când ambreiajul este cuplat este standard la GT, oferind și mai multă precizie și rafinament, pentru ceea ce este cel mai capabil Mustang creat vreodată pentru circuit.
Mustang GT este oferit cu o cutie de viteze automată Ford cu 10 trepte sau una manuală cu șase trepte. Pachetul Performance Pack oferit standard include jante din aliaj de 19 inchi, un diferențial sport cu alunecare limitată pentru o tracțiune sporită, sistem de frânare Brembo cu discuri de 19 inchi și un sistem de evacuare activ care oferă posibilitatea de a ajusta zgomotul motorului în funcție de mediul în care se utilizează mașina. Opțional, este oferit trenul de rulare MagneRide®, cu suspensii active care monitorizează condițiile de drum de o mie de ori pe secundă și utilizează un fluid controlat electronic pentru a ajusta rezistența la amortizare în funcție de condițiile de drum.
Experiențe digitale captivante ce pun șoferul pe primul plan
În spatele designului exterior emblematic pentru Mustang se află cel mai avansat interior din punct de vedere tehnologic al oricărui Mustang de până acum, combinând tot ce este mai bun din trecut, prezent și viitor.
În spatele noului volan, mai gros, bombat în partea de jos, se află un instrumentar de bord digital, de 12,4 inchi, care poate fi setat pentru a afișa diferite teme personalizabile, în funcție de modul de rulare ales.
„Am profitat de fiecare pixel”, a spus Craig Sandvig, Interaction Design Manager Ford Mustang. „Putem fi creativi arătând informațiile necesare de conducere, dar, de asemenea, dăm șoferului controlul pentru a decide cum să afișeze totul, de la selectarea culorilor până la instrumentele clasice ale lui Mustang și până la setarea unui ecran „calm” în care sunt afișate doar detalii minime.”
Acest instrumentar de bord digital “curge” perfect către zona centrală, unde găsim sistemul multimedia SYNC 4 de 13,2 inchi, plasat în spatele aceluiași panou de sticlă integrat, înclinat către șofer. Poziționarea ergonomică a acestor ecrane oferă informații vizuale clare și comenzi ușor de accesat, care creează împreună o experiență digitală captivantă.
Ecranele digitale sunt complet personalizabile, tema principală fiind similară celei folosite pentru SUV-ul Mustang Mach-E, dar pot fi configurate în întregime de utilizator. Ecranul sistemului multimedia și lumina ambientală interioară pot fi configurate în tonurile alese de client, în timp ce instrumentarul de bord se adaptează la modul de conducere selectat. Atunci când alegeți un anumit mod de conducere, pe ecranul central este afișată o proiecție cu setările mașinii, realizată cu ajutorul Unreal Engine 3D, un motor grafic de jocuri pe computer care produce randări în timp real. Prin interacțiunea cu ecranul tactil, setările vehiculului pot fi ajustate, glisând pe animație pentru a roti virtual mașina.
„Știam ce își doreau clienții – am proiectat cel mai digital Mustang creat vreodată, păstrând în același timp un interior care pune șoferul în primul plan”, a declarat Ricardo Garcia, manager pentru designul interior, Ford Motor Company. „Eliminarea unora dintre comenzile fizice și integrarea lor într-un afișaj digital a fost întâmpinată pozitiv de către millennials, Gen-Z și șoferii tradiționali de Mustang, pe care i-am implicat încă de la începutul călătoriei noastre de proiectare a noului model.”
Noua generație Mustang primește un interior complet nou, special dezvoltat, care pune șoferul în prim plan mai mult ca niciodată. Mustang are scaune îmbrăcate în piele și materiale moi la atingere pe consola centrală și pe fețele de uși, iar volanul este integral îmbrăcat în piele.
Versiunile de echipare superioară beneficiază de cusături speciale pe volan și de un model unic de perforare a tapițeriei pe consola centrală, dar și de o bandă asimetric colorată pe centurile de siguranță.
Consola centrală încorporează, de asemenea, un suport pentru încărcarea wireless a telefonului mobil, spațiul suplimentar disponibil fiind câștigat grație mutării câtorva comenzi pe ecranul tactil.
Cea mai nouă versiune a sistemului SYNC 4 de la Ford este pe deplin compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto 5 și se integrează perfect cu aplicația FordPass. La fel ca SUV-ul Mustang Mach-E complet electric, noul Mustang dispune de capacitatea de actualizare over-the-air Ford Power-Up.
Cea mai nouă versiune a sistemului de sonorizare B&O 7 oferă un sunet clar prin 12 difuzoare și un subwoofer, inclusiv utilizarea tehnologiei Ford Electronic Sound Enhancement pentru a amplifica sunetele motorului direct la interior.
Design exterior cu mare impact vizual și elemente clasice Mustang, posibilități multiple de personalizare
A șaptea generație adaugă un aspect modern unui design inspirat de elementele clasice Mustang și își propune să atragă cea mai largă arie de clienți de până acum.
Designul frontal este direct inspirat de originalul din 1960, cu o margine joasă a capotei și noi faruri cu tehnologie LED-uri care creează o imagine puternică și tehnologizată. Linia accentuată de coupe, poziția similară unui sprinter pregătit să plece în cursă și consola spate scurtă sunt, de asemenea, tipice primei generații, în timp ce ecartamentul mare și roțile de mari dimensiuni transmit puterea tipică a unui Mustang.
În spate, un spoiler generos dimensionat este alăturat blocurilor optice cu cele trei elemente verticale distincte, în timp ce în partea de jos, Mustang propune un difuzor reproiectat pentru un echilibru aerodinamic optim.
Pentru prima dată, fiecare versiune din noua linie Mustang are propria sa parte frontală, permițând clienților să aleagă aspectul care se potrivește cel mai bine propriilor personalități. GT, inima mărcii Mustang, integrează o grilă față de mari dimensiuni pentru a permite un flux de aer crescut, reflectând creșterea puterii și a performanței. Aerodinamica mașinii este optimizată prin adăugarea de noi prize de aer pe capotă și pe splitter-ul frontal care a fost reproiectat.
„GT are elemente unice de stil menite să respecte promisiunea Mustang Performance”, a spus Christopher Walter, design manager, Mustang. „Noul Mustang este mai cizelat și mai atrăgător, dar face cinste tradiției și istoriei sale.”
Versiunea cabriolet a lui Mustang duce mai departe moștenirea de a oferi senzația de libertate maximă la volan. O activare simplă, cu o singură atingere, deschide și închide acoperișul textil. Designul compact al plafonului și suspensia spate independentă contribuie la posibilitatea de a avea un spațiu generos pentru portbagaj, care poate găzdui până la doi saci de golf.
Noul Mustang se lansează cu 12 opțiuni de culoare pentru caroserie, inclusiv trei nuanțe noi – atrăgătoarele Blue Ember, Vapor Blue și Yellow Splash. Clienții pot alege, de asemenea, dintre două opțiuni de culoare pentru etrierele de frână Brembo – negru sau roșu, ambele prezentând sigla Mustang. La acestea se adaugă două noi modele de jante din aliaj de 19 inchi.
Mai multe sisteme de siguranță și mai multa tehnologie
Ambele versiuni de caroserie, coupe și cabriolet, sunt echipate cu sisteme de asistență pentru șofer de cea mai nouă generație, inclusiv Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control cu Stop & Go, Lane Centring Assist, Evasive Steer Assist și Reverse Brake Assist. 8 O altă caracteristică importantă este Active Pothole Mitigation, care monitorizează continuu suspensia, caroseria, direcția și frânarea și ajustează răspunsul trenului de rulare în consecință. Stolen Vehicle Services 9 – o funcție FordPass 6 care oferă asistență 24 de ore din 24 în caz de furt – este, de asemenea, nouă pentru Mustang.
Proprietarii pot rămâne conectați cu Mustang-ul lor prin intermediul aplicației FordPass, utilizând funcții de la distanță, cum ar fi pornirea și oprirea vehiculului, blocarea și deblocarea ușilor, programarea unei ore de pornire, localizarea vehiculului și verificarea stării vehiculului. 10 Aplicația FordPass pune la dispoziția utilizatorilor informații importante despre vehicul, inclusiv nivelurile de combustibil și ulei, istoricul de service și informații despre garanție.
Noul Mustang Dark Horse livrează performanțe remarcabile pentru circuit
Alături de noul Mustang GT debutează și Mustang Dark Horse, expresia supremă a performanțelor pe circuit și noua bază pentru implicarea mărcii în motorsport.
Sub capota noului Mustang Dark Horse se află o versiune mai puternică a motorului V8 Gen IV, cu arbore cu came diferit și o calibrare unică, cu un sistem de admisie dublu pentru a permite intrarea în motor a unui volum mai mare de aer. Dark Horse vine echipat standard cu o transmisie manuală TREMEC cu șase trepte, cu bilă a schimbător din titan, disponibilă exclusiv pentru acest model sau opțional cu transmisia automată Ford cu 10 trepte și padele pe volan.
Mustang Dark Horse vine echipat standard cu Performance Package care aduce un nou mod de rulare – Track Sprint. Un factor cheie care face posibilă această performanță suplimentară este reprezentat de un radiator auxiliar de ulei, un sistem de răcire al uleiului din transmisia automată, un radiator special care elimină căldura mai rapid, la care se adaugă ventilatoare de răcire mai puternice pentru a crește rezistența la solicitări intense. Un diferențial Torsen cu alunecare limitată este oferit standard pentru a maximiza tracțiunea, accelerațiile și pentru un mai bun echilibru dinamic în viraje.
Acest pachet include, de asemenea, o setare unică pentru trenul de rulare, bare anti-ruliu spate mai mari și amortizoare față heavy-duty, sistem de frânare față Brembo cu discuri de 19 inchi ‑ roți față 19 x 9 inchi și spate de 19 x 9,5 inchi, plus anvelope Pirelli P Zero PZ4.
O frână electronică special dezvoltată pentru a putea face drifturi 2 permite o funcționalitate similară uneia clasice, cu acționare manuală. Frâna electronică este concepută atât pentru șoferii începători, pentru a învăța și pentru a-și îmbunătăți abilitățile de drift, dar și pentru a oferi șoferilor experți un sistem capabil să facă față celor mai ridicate cerințe.
Mustang Dark Horse are, de asemenea, elemente vizuale distincte, proiectate pentru a reflecta poziția sa de model de top al celei de-a șaptea generații Mustang și pentru a crește performanțele pe circuit.
Vopseaua metalizată Blue Ember este exclusivă pentru Mustang Dark Horse – o nuanță rece și închisă, care radiază în culori calde atunci când este sub soare.
Mustang Dark Horse deschide drumul pentru ca Mustang să revină în motorsportul global
Prin introducerea în gamă a lui Mustang Dark Horse, Ford pune bazele pentru ca Mustang să participe la nivel global într-o varietate de serii, inclusiv GT3, GT4 și NASCAR.
„Acest Mustang complet nou va merge în competițiile de motorsport, noua denumire Mustang Dark Horse fiind aici la momentul potrivit”, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance Motorsports. „În baza testelor noastre care au loc în aceste momente, suntem încrezători că avem mașina potrivită pentru a avea succes.”
Mustang Dark Horse S este construit special pentru sporturile cu motor, ca o versiune ce pleacă de la modelul de serie Mustang Dark Horse. Toate piesele neesențiale și piesele ornamentale au fost îndepărtate pentru Mustang Dark Horse S. În interior se află un roll-cage complet certificat FIA, plase de siguranță, un scaun de curse cu centuri de siguranță speciale și un volan de curse cu decuplare rapidă. Alte elemente de siguranță includ oprirea sistemului electric al mașinii și un sistem de stingere a incendiilor.
Ford revine în cursele GT3 cu un program de fabrică cu Mustang GT3 IMSA, care va fi disponibil pentru clienți începând de la cursa de 24 de ore de la Daytona din 2024. Creat de Ford Performance și Multimatic, Ford Mustang GT3 este propulsat de motorul V8 de 5,0 litri.
Mustang GT4 va fi disponibil pentru clienți în sezonul 2023.