Se lucrează intens pe primul tronson al Drumului Expres Craiova – Pitești. 150 𝙢𝙪𝙣𝙘𝙞𝙩𝙤𝙧𝙞 𝙨̦𝙞 221 𝙪𝙩𝙞𝙡𝙖𝙟𝙚, 𝙚𝙘𝙝𝙞𝙥𝙖𝙢𝙚𝙣𝙩𝙚 𝙨̦𝙞 𝙖𝙪𝙩𝙤𝙘𝙖𝙢𝙞𝙤𝙖𝙣e pot fi întâlnite zilnic pe cei 17,7 km aflați în lucru. De-a lungul acestui tronson se vor construi 15 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere (Nodul de la km 0+000 intersecția cu Centura de Nord Craiova și seminodul rutier de la km 1+400) și o parcare de scurtă durată stânga/dreapta la km 14+190.
Pe tot traseul Tronsonului 1 al DEx12, sunt în desfășurare lucrări de terasamente (stabilizări cu lianți hidraulici a umpluturilor de pământ, realizarea stratului de formă și așternerea statului din fundația de balast).
La Nod Rutier cu DN 65 F (Centura de Nord Craiova) – sunt în desfășurare lucrările de terasamente pentru reconfigurarea noii intersecții a Drumului Expres cu Centura Craiova Nord (DN 65F) prin realizarea noii intersecții de tip girație.
La acest moment se lucreză la 11 structuri în paralel, dintr-un total de 15 structuri, de la armare elevatii până la realizarea cuzinetilor în vederea montării aparatelor de reazem și ulterior montarea grinzilor prefabricate.
Grinzile prefabricate din beton precomprimat au început să fie produse la furnizorul de grinzi, acesta având termen de livrare, pentru toate cele 294 de grinzi, sfârșitul lunii aprilie 2024.
Începând cu data de 4 martie 2024 vor începe lucrările de balast stabilizat in situ, iar după atingerea rezistențelor la compresiune a balastului stabilizat, în săptămâna 11-17.03.2024 vor începe realizarea tronsoanelor experimentale pentru primul strat de asfalt AB 31,5.
Au fost începute lucrările de colectare și evacuare a apelor de pe viitoarea suprafață carosabilă prin realizarea de șanțuri și rigole din beton.
Lucrările la ITS (sistem inteligent de transport) vor începe în luna martie 2024, relocările de utilități sunt toate finalizate.
Antreprenorul lucrează într-un ritm proporțional cu fronturile unde se pot executa lucrări și este mobilizat corespunzător. Pe șantier se lucrează cu 150 muncitori calificați în construcții și necalificați, 85 șoferi de autobasculante și un număr de 136 utilaje și echipamente de construcții.
Primul tronson este realizat în proporție de 62,16% și se estimează că va fi dat în folosință anul viitor.

Comentarii

comentarii

Comments are closed.

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !