Universitatea din Craiova prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Centrul de Cercetări PsihoPedagogice anunță Conferința internațională Facilitarea învățării în mediul școlar: strategii, instrumente, parcursuri creative/ Faciliter l’apprentissage en milieu scolaire: stratégies, instruments, parcours créatifs, ediţia I, în perioada 17-18 iunie, în sala 444, la sediul central al Universității din Craiova.
Manifestarea propune o dezbatere legată de aportul concret al strategiilor de învățare la procesul instructiv educativ, desfășurat în situații reale într-un grup de elevi sau de studenți coordonați.
Mediul universitar include mai multe forme de studiu, între care, doctoratul reprezintă cea mai înaltă calificare științifică, fiind programul cel mai personalizat. O investigare a rolului și a aportului său în câmpul reflexivității este așteptată cu mult interes; tot astfel sunt așteptate exemplele concrete ale funcționării formațiunilor doctorale sau ale rolului lor asupra angajabilității.
Conferința include 8 ateliere de lucru și o secțiune de documentare a participanților, prin lansări de carte în domeniul Științe ale educației. Prezentările de carte de specialitate sunt axate pe tematica evaluării în sistemul de învățământ preuniversitar:
Marin Manolescu, Referenţialul în evaluarea şcolară (Editura Universitară, Bucureşti, 2015)
Marin Manolescu (coordonator), Mirela Frunzeanu, Perspective inovative ale evaluării în învățământul primar. Evaluarea digitală (Editura Universitară, Bucureşti, 2016).
Evenimentul se înscrie în seria de manifestări științifice pentru celebrarea a 70 de ani de existență a Universității din Craiova şi este destinat profesorilor din sistemul universitar și preuniversitar, cercetătorilor, doctoranzilor, masteranzilor.