Consiliul Concurenţei pune în dezbatere publică angajamentele formulate de grupul Lactalis pentru a elimina preocupările legate de concurenţă identificate în contextul achiziţiei societăţilor Covalact SA şi Lactate Harghita SA.
În urma analizei, autoritatea de concurenţă a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional. Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial pe această piaţă cu privire la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor.
Angajamentele propuse de grupul Lactalis constau în licenţierea mărcii de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă de timp către un terţ (societate comercială cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis), corelată cu schimbarea mărcii („re-branding”) de către terţ.
Ulterior acestei perioade, marca de unt „La Dorna”se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea respectivei mărci pentru unt, pentru o operioadă de timp suficientă ca terţul să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă.
Conţinutul angajamentelor formulate de grupul Lactalis sunt publicate pe pagina de internet a autorităţii de concurenţă, la adresa: http://www.consiliulconcurentei.ro.
După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor.
Autoritatea de concurenţă va verifica îndeplinirea angajamentelor de către grupul Lactalis.