Narcis Neaga, directorul CNAIR, a semnat luni, la Craiova, contractele pentru construcția a primelor două tronsoane din Drumul Expres Craiova – Pitești. Valoarea totală a construcției șoselei de mare viteză va fi de 1.811.821.471,79 lei și va fi realizat din fonduri POIM. „Orice autostradă sau drum expres aduce beneficii zonei. Aduce trafic, aduce investitori, iar aceasta este cu atât mai importantă cu cât leagă doi poli importanți ai industriei auto din România. Doi giganți”, a precizat Narcis Neaga, după semnarea contractelor.
Primul tronson va avea o lungime de 17,7 km și va începe din zona semafoarelor care fac legătura cu varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.
Specificatii tehnice:
Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situați pe curbe ceea ce reprezinta 57% din traseu
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri
Noduri rutiere: km 0+000 – intersecția cu DN65F – Centura Nord Craiova
km 1+400 – intersecția cu DC4 – Craiova Vest
Principalele Poduri și Pasaje:
1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova – lungime: 108 m
2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest – lungime: 78 m
3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia – lungime: 54 m
4. Pod la km 6+410 peste paraul Teslui – lungime: 78 m
5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 – lungime: 42 m
6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa – lungime: 42 m
7. Pod la km 15+700 – lungime: 120 m
8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferata 101 – lungime:78 m
9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 – lungime: 78 m
Parcare de scurtă durată la km 14+190
Acest tronson va fi proiectat și executat de către TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA). Valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA, avand un cost/km de 4,3 milioane euro fără TVA.
„Pe 6 aprilie 2017 am avut Consiliu Național (PSD – N.R.) la Sinaia, unde, alături de toți președinții PSD din Oltenia am explicat acest lucru și l-am tranșat. De asemenea, ne dorim să construim si Autostrada Sudului, pe Valea Dunării, care să ne lege direct de București, dar și de Calafat și de Lugoj”, a explicat, la rândul său, Claudiu Manda. Acesta a mai ținut să precizeze că sunt probleme foarte mari în justiție, încă. „Nu este normal ca pe aceeași speță două complete de judecată ale aceleiași instanțe să dea două hotărâri complet antagonice judecând pe baza aceleiași legi și pe aceeași speță”.
Tronsonul 2 va avea 39,85 km și va fi format din două loturi. Se va întinde între km 17+700 și km 57+550 și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoărelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.
Lotul 1 (18,5 km) – Varianta de ocolire BALȘ – se întinde intre km 17+700 – Km 36+200. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt.
Lotul 2 (21,35 km) – Varianta de ocolire SLATINA – se întinde intre km 36+200– km 57+550. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.
Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.
Specificații tehnice Tronsonul 2 – Lotul 1:
Lungime: 18,5 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri
Noduri rutiere: km 19+370 – DN65 Bals Vest
km 27+630 DJ 644 Barza Nord
km 35+685 – intersectia cu DC13 – Piatra Olt Nord – Vest
Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet – lungime: 550 m
2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea – lungime: 30 m
3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 – lungime:135 m
4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui – lungime: 405 m
5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime: 78 m
6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest – lungime: 78m
7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord – lungime: 78 m
8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 – Piatra Olt Nord – Vest – lungime: 78 m
Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.
Specificatii tehnice Tronsonul 2 – Lotul 2:
Lungime: 21,35 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri
Noduri rutiere: km 50+095 la intersectia cu DJ 546 – Slatina Sud – Est
Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes – lungime: 40 m
2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara – lungime: 40 m
3.Pod la km 44+510 peste raul Olt – lungime: 1690 m
5. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov – lungime: 405 m
6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata – lungime: 112 m
6. Pod la km 52+200 peste DJ 653 – lungime: 42 m
7. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m
Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta
Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 – Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.
„Este un moment istoric pentru întreaga Regiune Oltenia. Este cel mai mare proiect de infrastructură de după Revoluție și este un proiect foarte așteptat nu numai de către industria automobilistică, dar și de către cei din Olt, din Mehedinți. Cred că toți cei care tranzităm Balșul știm ce va însemna această investiție”, a precizat și Lia Olguța Vasilescu.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.
Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km
Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA
Sursa de finantare: POIM – Fonduri Europene Nerambursabile.