Ultima etapă a liberalizării pieței de energie electrică se adresează clienților casnici CEZ Vânzare care nu au ales până acum eligibilitatea – adică nu au optat pentru un contract de furnizare negociat.
“În acest moment, este foarte important pentru clienții de energie electrică să rămână informați cu privire la liberalizarea pieței de energie, fapt ce îi va ajuta să ocolească capcanele și să opteze în deplină cunoștință de cauză pentru oferte bazate pe servicii conexe și beneficii majore, altele decât prețul cel mai mic.” – a declarat Cornelia Szabo, CEO CEZ Vânzare.
Ce tip de beneficii conexe oferă CEZ Vânzare?
Furnizorul CEZ Vânzare le oferă tuturor clienților săi servicii și oferte specializate, însoțite de un set de beneficii comune, care să le asigure confort și acces rapid la informație:
Transparență contractuală și în relația cu furnizorul;
Contractare simplă și rapidă;
Cont Online My CEZ, în varianta web sau aplicație mobilă, disponibilă în App Store sau Google Play;
Factura electronică disponibilă la data emiterii și totodată acces la istoricul facturilor; emise în ultimele 12 luni, în orice moment al zilei, în contul online;
Posibilitate de plată online;
Asistență specializată la numărul de telefon 0251 929, disponibil între orele 08:00 – 20:00, 7/7 pentru informații comerciale.
Care sunt ofertele propuse clienților în contextul liberalizării?
În contextul eliminării tarifelor reglementate de furnizare energie electrică de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), furnizorul CEZ Vânzare prezintă deja un portofoliu larg de produse și servicii și pregătește și alte oferte noi, avantajoase și adaptabile nevoilor clienților săi.
În funcție de interesele și nevoile clienților, CEZ Vânzare a pregătit un portofoliu amplu de produse de energie, care include și produse cu sau fără abonament lunar, cu servicii de asistență de urgență pentru casă sau cu termostat inteligent inclus, cu ajutorul căruia consumatorii pot controla de oriunde termperatura casei dar și costurile cu energia electrică. Lista ofertelor și produselor de energie CEZ Vânzare poate fi consultată aici.
De asemenea, pentru a încuraja contractarea online, în contextul epidemiologic actual, CEZ Vânzare a dezvoltat un produs exclusiv online CEZ Verde Online, ce oferă 100% energie regenerabilă, la un preț special. Mai multe detalii, puteți regăsi la https://bit.ly/2WmZi3p
În ceea ce priveşte comunicarea cu întreg portofoliul de clienţi CEZ Vânzare, reamintim canalele de comunicare alternative puse la dispoziţie de furnizor:
Portalul şi aplicaţia mobilă MY CEZ – mai multe informaţii despre funcţionalităţi puteţi găsi aici.
Info Linia CEZ, 0251 929, disponibilă pentru solicitarea de informaţii comerciale, în fiecare zi în intervalul orar 08:00 – 20:00, în timp ce înregistrarea deranjamentelor electrice poate fi efectuată non stop.
Chatul cu un consultant CEZ Vânzare
Chatul online, implementat de furnizorul CEZ Vânzare pe website-ul https://www.cezinfo.ro/ este disponibil luni – vineri, în intervalul orar 08:00 – 20:00, sâmbătă – duminică 08:00 – 16:00.
Alte canale de comunicare:
Completarea formularului de înregistrare al sesizărilor accesând https://www.cez.ro/ro/sesizari-form
Prin corespondenţă scrisă la adresa de e-mail cez_crc@cez.ro
Numărul de fax: 0248 524 834.
Ce schimbări presupune liberalizarea pieței de energie:
Nu vor mai exista categorii de clienți facturați la tarife reglementate de furnizare energie electrică;
Toți operatorii desemnați de către ANRE – furnizori de ultimă instanță au obligația de a pune la dispoziția clienților o ofertă de serviciu universal, alături de ofertele în regim concurențial.
Ce trebuie să știe clienții:
Clienții au posibilitatea de a-și alege oferta cea mai avantajoasă conform nevoilor lor, contractul putând fi încheiat pe o perioadă determinată sau nedeterminată;
Clienții își pot negocia contractul cu furnizorul de energie electrică – în condițiile legislației în vigoare;
Dacă nu este hotărât, clientul care a beneficiat de un preț reglementat va fi în continuare alimentat cu energie electrică de către actualul său furnizor de ultimă instanță în regim de serviciu universal, putând opta oricând pentru trecerea în regim concurențial;
Prețul aplicat clienților beneficiari de serviciu universal se stabilește de către fiecare furnizor de ultimă instanță, pe criterii concurențiale, având în vedere ca acesta să fie rezonabil, competitiv, ușor comparabil, transparent și nediscriminatoriu;
Prețul aplicat clienților beneficiari ai serviciului universal include tarifele reglementate pentru serviciul de transport – componenta de extragere a energiei electrice din rețea, serviciul de sistem și serviciul de distribuție;
Clienții pot compara ofertele furnizorilor de pe piață utilizând aplicația „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice„, pe pagina de internet a ANRE, la adresa: https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife, sau prin descărcarea aplicaţiei ANRE pe dispozitivele mobile;
Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării;
Procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică nu implică modificări de ordin tehnic;
Indiferent de furnizorul ales, operatorul de distribuție rămâne același, ocupându-se în continuare de alimentarea cu energie electrică și soluționarea eventualelor deficiențe electrice.