Distributie Oltenia, parte a Grupului CEZ in Romania si-a adjudecat categoria “Cel mai bun program de transformare digitala al anului”, in cadrul Galei, ca o recunoastere suplimentara a faptului ca procesul de transformare digitala inceput in 2016, prin proiectul SMART Transformation, a fost o alegere inspirata care raspunde nevoilor in continua schimbare ale consumatorilor de energie din Oltenia.
In cadrul Galei, dl. Ondrej Safar, Country Manager Grupul CEZ in Romania a declarat: „Iata-ne cu un pas mai aproape de transformarea Distributie Oltenia intr-o companie complet digitalizata, o companie smart. Distinctia ne motiveaza sa pastram ritmul alert al digitalizarii si sa stabilim standarde noi de calitate pentru serviciul de distributie a energiei electrice. Pana la urma, proiectul nostru SMART TRANSFORMATION trebuie sa fie sinonim cu satisfactia si confortul clientilor.”
Solutia MWM (mobile work management) – parte esentiala a proiectului SMART Transformation, a fost implementata de operatorul Distributie Oltenia incepand cu luna februarie a anului 2017, printr-un proiect pilot care a vizat retelele de energie electrica din judetul Olt. In vara anului 2018, softul MWM a fost implementat si in restul judetelor din aria operationala a Distributie Oltenia (judetele Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Teleorman si Valcea), echipele operative inlocuind formularele de hartie folosite la vizitele un teren cu tablete.
In prezent, 450 de tablete asigura suportul activitatii in teren a echipelor Distributie Oltenia, oferindu-le acestora informatii despre lucrarile de mentenanta/ investitii sau remediere deficiente care trebuie executate, date exacte de localizare ale retelei electrice precum si specificatii tehnice ale acesteia si posibilitatea de a accesa platforma SCADA. Totodata, implementarea solutiei MWM le ofera dispecerilor Distributie Oltenia posibilitatea de a aloca remedierea unei deficiente electrice celei mai apropiate echipe operative de locul in care se inregistreaza deficienta.
Solutia MWM implica beneficii optime atat pentru consumatorul de energie si cat si pentru operatorul de distributie:
– reducerea cu aproximativ 10% a perioadei de interventie in cazul unei deficiente electrice, prin reducerea automata a timpului de deplasare si alocarea celor mai apropiate echipe operative de locatia unei deficiente electrice;
– optimizarea gradului de eficienta a activitatii de teren a personalului Distributie Oltenia;
– digitalizarea modului de colectare a datelor din teren si obtinerea unor rapoarte mai complete;
– introducerea unui sistem digital in activitatea zilnica a electricienilor;timp de raspuns redus in activitatile specifice ale operatorului (conectare, deconectare, reconectare, remediere deranjamente si incidente, activitatea de masurare energie;
– posibilitatea consumatorului de energie de a fi informat cu privire la statusul deficientei electrice si timpul necesar pentru interventie.