Într-o perioadă în care la nivel național serviciile au de suferit din lipsă de personal calificat, Herculane lansează un nou proiect pentru ridicarea standardelor serviciilor în turism. Începând cu 1 noiembrie, Herculane beneficiază de o școală dedicată celor din domeniul ospitalității pregătind bucătari la cele mai înalte standarde. De asemenea, traineri vor lucra îndeaproape și cu cei ce dețin deja posturi în unitățile de turism pentru perfecționare și monitorizare a calității serviciilor.
Centrul Romano-Belgian de formare profesională și orientare în carieră, Horeca School oferă, de peste 8 ani, cursuri de calificare și specializare în domeniul Horeca. Astfel, pe lângă centrele din București, Brașov, Timișoara și Craiova acum și Herculane urmează să beneficieze de un centru de formare cu susținerea partenerilor Bacolux Hotels ce dețin în stațiune Afrodita Resort & Spa și Diana Resort și Asociația Pro Turism Herculane. Acestea pot să fie acum accesate mai ușor și pentru cursanții din Mehedinți, Caraș Severin, Hunedoara și Gorj. In cadrul cursurilor Horeca School elevii beneficiaza de workshop – uri si demo – uri susținute de chefs sau pastry chefs profesioniști din țară și/sau din străinătate și sunt autorizate ANC, astfel, după susținerea examenului final se obține certificat de calificare emis de Ministerul Muncii și Ministerul Educației, fiind o diploma recunoscută nu doar pe plan național, ci și în toate țările membre ale Uniunii Europene. Pentru o imagine asupra sistemului de pregătire a cursanților, cursul de bucătar este structurat pe 720 ore de curs, pe un parcurs de 5 luni, fiind conceput pentru a învăța practica și arta reală de gătit prin teorie, tehnică, viteză și lucrul în echipă iar orele de gastronomie sunt predate de către bucătari șefi profesioniști cu teorie și practică în laboratorul din școală.
„În cei șase ani în care grupul nostru a activat în Herculane, ne-am străduit ca în fiecare sezon să devenim din ce în ce mai buni și să perfecționăm serviciile oferite oaspeților noștri. În contextul în care serviciile suferă la nivel național de lipsă de specialiști, Horeca School este pasul firesc pentru a menține aceste standarde ridicate și pentru a ne asigura că resorturile noastre nu o să întâmpine dificultăți în acest segment. Cu atât mai mult cu cât resorturile noastre sunt emblematice pentru serviciile de calitate din Herculane, acest aspect nu poate să fie neglijat”, a precizat Laura Pătru, Marketing Manager Bacolux Hotels.
Preocuparea pentru servicii de calitate nu este numai a operatorilor de turism, ci a întregii stațiuni și a entităților implicate în dezvoltarea ei
„Ca asociație de promovare știm ce își doresc turiștii de la sejurul lor și de la Herculane. O stațiune care are o istorie atât de impresionantă în ospitalitate și ce a fost punct de oprire pentru atâtea personalități nu poate să piardă din vedere un aspect atât de important. Suntem determinați să facem tot posibilul pentru ca Herculane să se dezvolte constant și să devinăm un etalon pentru serviciile din întreg segmentul balneologic din România”, a punctat, la rândul saău, Marinela Badea, Președinte Pro Turism Herculane.
„Horeca School Herculane” este încî un demers realizat în parteneriat de hotelieri și asociațiile de promovare pentru dezvoltarea stațiunii.