logo aniAgenția Națională de Integritate a constatat încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie penală, precum și existența unor indicii privind posibila sâvârşire a infracțiunilor de abuz în serviciu și a celor împotriva intereselor financiare ale Comunității Europene de către BREAZU ADRIANA EMILIA, fost consilier în cadrul Centrului Regional pentru Formarea Profesională a Adulților Dolj, întrucât, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a beneficiat de date și informații privind posibilitatea obținerii de venituri pentru soțul său.

În perioada 07 septembrie 2010 – 30 septembrie 2012, BREAZU ADRIANA EMILIA a deținut funcția de personal contractual în cadrul mai multor proiecte cu finanțare europeană implementate de către Centrul Regional pentru Formarea Profesională a Adulților Dolj („Informare, Consiliere, Orientare și Formare Profesională pentru Egalitate de Șanse”, „Reintegrarea șomerilor pe piața activă din județul Dolj”, „Anteprenoriatul – Măsuri Active / TREP – ACTIV”  și „Femei competente – Femei active pe piața muncii”).

La data de 01 octombrie 2010, C.R.F.P.A. Dolj a încheiat cu persoana evaluată, în calitate de responsabil parteneriat, un contract civil de prestări servicii în vederea implementării Proiectului „Femei competente – Femei active pe piața muncii”, proiect cofinanțat de Fondul Social European în cadrul POS DRU 2007 – 2013Ulterior, C.R.F.P.A. Dolj a încheiat mai multe contracte de prestări servicii cu soțul persoanei evaluate, acesta fiind angajat în cadrul echipei de implementare a proiectului mai sus menționat, în calitate de expert formator, contracte în baza cărora acesta a obținut venituri de natură salarială de la beneficiar, în cuantum de 76.648 Lei.
Astfel, au rezultat indicii privind posibila încălcare a următoarelor prevederi în materia legislației penale:

art. 301 din Codul Penal al României (Conflict de interese penal), potrivit căruia „Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică”, întrucât, în calitate de responsabil parteneriat, a participat la luarea unei decizii prin semnarea contractului civil de prestări servicii cu C.R.F.P.A. Dolj, angajând instituția pe care o reprezenta ca și partener al proiectului pe care trebuia să-l implementeze, ulterior, soțul său fiind angajat în cadrul proiectului și obținând venituri de natură salarială de la beneficiar;

art. 297 din Codul Penal al României (Abuz in serviciu), potrivit căruia „Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică”, cu trimitere la art. 13^2 din Legea nr. 78/2000, potrivit căruia (…) Infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice, infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si infractiunea de abuz in serviciu prin ingradirea unor drepturi, daca functionarul public a obtinut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani”, coroborat cu art. 12, lit. b) din Legea nr. 78/2000, potrivit căruiaSunt pedepsite cu închisoarea de la 1 la 5 ani următoarele fapte, dacă sunt săvârşite în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite: (…) folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii”, întrucât, prin semnarea contractului civil de prestări servicii, BREAZU ADRIANA EMILIA a intrat în posesia unor informații din interiorul instituției publice, pe care le-a utilizat, ulterior, pentru obținerea unor avantaje patrimoniale sub formă de remunerație în beneficiul soțului său, acesta fiind angajat în calitate de expert în cadrul proiectului, conturându-se, astfel, premise în sensul inexistenței unei selecții pe criterii obiective;

art.18^2, alin. (1) din Legea nr. 78/2000 (Infracțiuni împotriva intereselor financiare ale Comunității Europene), potrivit căruiaSchimbarea, fără respectarea prevederilor legale, a destinaţiei fondurilor obţinute din bugetul general al Comunităţilor Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele lor se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani, în condițiile în care s-au conturat premise în sensul inexistenței unei selecții pe criterii obiective.

Agenția Națională de Integritate a sesizat Direcția Națională Anticorupție în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către persoana evaluată a infracțiunilor de conflict de interese, abuz în serviciu, și a celor împotriva intereselor financiare ale Comunității Europene.

Comentarii

comentarii

Leave A Reply

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !