In situatia in care un client primeste o factura de regularizare negativa, a carei valoare este mai mare de 100 de lei, CEZ Vanzare ofera posibilitatea ca in 20 de zile acesta sa isi recupereze banii, de la ghiseul bancii sau direct in contul sau bancar.
Principiul de baza in estimarea consumului este calculul estimativ al consumului de energie electrica aferent tuturor utilizatorilor dintr-o gospodarie, intr-o luna de zile, corespunzator nevoilor si standardelor proprii de viata. Daca la citirea contorului de catre personalul autorizat se constata ca exista diferente negative intre cantitatea de energie electrica efectiv consumata si suma cantitatilor facturate si achitate anterior, este emisa o factura de regularizare, cu un sold creditor, adica pe minus.
Este important de mentionat faptul ca valorile mai mici de 100 de lei, pot fi returnate la solicitarea expresa, prin intocmirea unei cereri tip in Centrele de Relatii cu Clientii CEZ sau vor ramane in contul clientului pentru a compensa valoarea facturilor urmatoare.
Retragerea banilor rezultati din regularizarile negative mai mari de 100 lei achitati in avans pe facturile de energie electrica se face automat astfel:
1. Direct si gratuit in contul sau bancar – in cazul clientilor care au optat la semnarea contractului de furnizare a energiei electrice pentru returnarea in cont bancar;
2. Prin ridicarea directa de la ghiseu bancar (BRD) prin prezentarea titularului cu actul de identitate la ghiseul bancii, cu perceperea de catre banca a unui comision de retragere de 4 lei. Returnarea sumelor se face doar titularilor de contract care au datele actualizate in baza de date a furnizorului CEZ Vanzare. In cazul in care aceste date nu au fost actualizate returnarea este conditionata de actualizarea acestora.
Situatiile care pot conditiona returnarea sumelor sunt:
⦁ Date contractuale neactualizate: nepreluarea contractului de furnizare dupa decesul titularului, schimbarea titularului de contract in cazul vanzarii – cumpararii imobilului, schimbarea numelui titularului de contract;
⦁ Lipsa CNP-ului din baza de date.
Pentru alte sume (mai mici de 100 RON sau nerezultate din regularizari negative) returnarea sumelor se poate face prin transmiterea unei solicitari prin unul din canalele de comunicare puse la dispozitie de catre furnizorul CEZ Vanzare: telefonic, apeland Info Linia CEZ la numarul unic 0251 929 (numarul prin care se asigura furnizarea informatiilor comerciale zilnic in intervalul orar 08:00 – 20:00); prin servicii de corespondenta, la adresa: CEZ Romania SA, localitatea Targu-Jiu, Strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238; prin fax, la numarul 0248524834/ 0248524832; prin email, la adresa mailto:cez_crc@cez.ro.
