Joi, 2 februarie, ora 18:00 – Întâlnirile Amitea – Sala „Filip Lazăr” a Filarmonicii „Oltenia”. Invitaţi: Dirijor: George Jackson (Anglia), Solistă: Adela Liculescu (pian). Moderatori: Constantin SECARĂ, muzicolog, Ramona BĂDESCU, PR – Filarmonica „Oltenia”.
Câștigător al Premiului Concursului de Dirijat de la Aspen, în 2015, dirijorul de origine londoneză George Jackson s-a impus în atenția lumii muzicale internaționale după susținerea unui concert în fruntea Orchestrei Simfonice Radio ORF Viena, cu prima audiție în Austria a lucrării „Ombres” de Michael Jarrell. Asistent și protejat al dirijorilor Yves Abel și Robert Spano, George Jackson a participat la realizarea a numeroase producții de operă în întreaga lume, cel mai recent – la Metropolitan Opera New York, Opéra National de Paris și Aspen Opera Theater Center. George Jackson a dirijat RTÉ Concert Orchestra (Irlanda), Nordwestdeutsche Philharmonie (Germania), Filarmonica de Stat Sibiu (România) și Vienna Chamber Orchestra. În această stagiune, George Jackson va dirija din nou „Haydn” Orchestra di Bolzano e Trento și va debuta la Opera de Stat din Hamburg, unde va asigura conducerea artistică a spectacolului „Immer weiter” de Irene Galindo Quero.
În 2010, la Viena, George Jackson a fondat Compania de Operă ”Speculum Musicae”, dirijând noi producții scenice ale operelor „La serva padrona” de Pergolesi și „David et Jonathas” de Charpentier. De asemenea, în fruntea Orchestrei vieneze “Pro Arte”, a dirijat reprezentații ale spectacolelor de operă „Die Zauberflöte”, „Der Freischütz”, „La Traviata”, „Fidelio”, „Turandot”, „Der Fliegende Holländer” și „La Bohème”.
George Jackson a participat la cursuri internaționale de master, printre profesorii săi fiind Bernard Haitink, Michael Tilson Thomas, Kurt Masur și David Robertson. Absolvent al Conservatoarelor din Viena, Weimar și al Trinity College Dublin, George Jackson și-a continuat pregătirea de specialitate în cadrul Lucerne Festival Academy, Dartington Festival, Festivalului de la Bayreuth și Aspen Music Festival, unde a fost distins cu Premiul pentru Dirijat „Robert J. Harth” și cu „David A. Karetsky” Memorial Fellowship.
Pianista Adela Liculescu s-a născut în 1993, la Craiova. După absolvirea cu rezultate de excepție a Liceului de Arte “Marin Sorescu” din orașul natal (promoția 2012), unde a studiat cu profesorii Mariana Ilie și Mihai Ungureanu, și-a continuat studiile la Universität für Musik und darstellende Kunst – Viena (interpretare instrumentală – pian, cu prof. Martin Hughes). În ianuarie 2016, la ceremonia de gală desfășurată la Parlamentul României (București), Adela Liculescu a fost distinsă cu Premiul ”Studentul Român al Anului din Străinătate” – categoria arte. În noiembrie 2015, Adela Liculescu a câștigat Premiul I la Concursul ”Bösendorfer” (Viena). În etapa finală care a avut loc la Schlosstheater Schönbrunn, a interpretat Beethoven – Concertul nr. 2 pentru pian, în compania Orchestrei de Cameră din Viena dirijată de Stefan Vladar.
Adela Liculescu este promotor al muzicii românești în străinătate, în 2015 fiind invitată de către Institutele Culturale Române din Londra și Praga să susțină două concerte cu lucrări de Enescu, Liszt și Ravel. În 2013, a interpretat lucrări pentru pian solo de Enescu într-un concert organizat de Ambasada României la Viena. Ulterior, pianista a interpretat lucrări de Enescu într-o serie de recitaluri susținute în Germania, Italia și România.
La Universität für Musik und darstellende Kunst – Viena, Adela Liculescu studiază muzică de camera cu prof. Marialena Fernandes și Stefan Mendl. Multe dintre concertele sale au fost transmise la radio și televiziune. Pe parcursul anului universitar 2015/2016, Adela Liculescu a participat, totodată, la cursurile de compoziție și dirijat la Universität für Musik und darstellende Kunst – Viena. Este bursieră a Fundației ”Tokyo”.
Întâlnirile amiTEA sunt moderate de muzicologul Constantin Secară şi Ramona Bădescu, PR-Filarmonica „Oltenia”, care conduc discuția cu invitații, dar răspund şi la întrebările venite din public. Astfel, întâlnirile amiTEA au o componentă de strictă accepțiune muzicologică, cu referiri directe la repertoriul abordat și valențele interpretative, cât și parfumul poveștilor de prietenie, depănate într-o atmosferă interactivă.

Comentarii

comentarii

Comments are closed.

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !