„0351/913 este noul număr scurt la care se poate suna pentru a fi sesizată orice fel de problemă apărută în sistemul de sănătate craiovean, mai ales în ceea ce privește modul în care pacienții au fost tratați de cadrele medicale”. Anunțul a fost făcut, cu puțin timp în urmă, de către primarul urbei pe o rețea de socializare.
Aplicația vine în continuarea formularelor implementate în luna februarie și pare a prefața înființarea unui serviciu special de … poliția pacientului. Olguța Vasilescu spune că își dorește să ofere „tuturor cetățenilor un mijloc facil și rapid de a sesiza problemele întâmpinate în spitalele municipalității”.
La celălalt capăt al firului se va afla un operator PLM, cum altfel. „Reclamațiile și sugestiile vor fi transmise apoi la funcționari din cadrul Primăriei Municipiului Craiova, responsabili de relația directă cu spitalele municipalității. Evident, în funcție de sesizările cetățenilor, cadrele medicale vor primi calificative la final de an, iar managerii de spitale vor fi reevaluați. Menționez că numărul acesta de telefon e valabil doar pentru spitalele din subordinea Primăriei Craiova, respectiv Filantropia, Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș și Neuropsihiatrie. Spitalul Clinic Județean de Urgență nr. 1 aparține de Ministerul Sănătății”, a mai precizat Vasilescu.
Oare cum va gestiona PLM sau funcționarii din Primărie, de exemplu, o plângere că pe un pacient l-a durut injecția? Sau că nu i se administrează tratamentul cum vrea el? Sau …
Ceea ce nu vrea să ia în considerație Primăria este aceea că cea ce implementează este o imixtiune gravă, că la nivelul fiecărei unități sanitare subordonate există atât Comisii de Disciplină, cât și Consilii de Etică, că avem și Colegiu al Medicilor, dar și Ordinul Asistenților medicali, foruri care pot apăra atât cadrele medicale, cât și pacienții.