Noua generație și cel mai avansat Ford Ranger Raptor a sosit. Construit pentru a domina deșertul, pentru a cucerii munții și pentru a domni peste tot ce este între ele, cea de-a doua generație a lui Ranger Raptor a fost construit pentru a ridica nivelul în materie de off-road pentru cei cu adevărat entuziaști.
Dezvoltat de Ford Performance, Next-Gen Ranger Raptor este cea mai capabilă versiune a noii generații. Cu o tehnologie mai inteligentă care controlează un angrenaj mecanic mai rezistent și mai capabil, Ranger Raptor îmbină puterea brută cu precizia mecanică și tehnică pentru a crea cel mai avansat Ranger construit vreodată.
„Ne-am concentrat cu adevărat pe livrarea unei camionete de performanță autentică cu Next-Gen Ranger Raptor”, a declarat Dave Burn, inginer șef Ford Performance pentru Ranger Raptor. „Este semnificativ mai rapid, arată incredibil, este plin de funcții noi și este cel mai dur Ranger pe care l-am realizat vreodată.”
Pasionații europeni de Ranger au motive speciale să sărbătorească, deoarece noul Ranger Raptor este primul model din gama Next-Gen Ranger care va fi lansat în Europa, livrările către clienți începând din ultimul trimestru al anului 2022. Iminenta sosire a lui Ranger Raptor în Europa este marcată de un videoclip plin de acțiune, care arată vehiculul sărind dintr-un avion de marfă pentru a ajunge la timp la debutul său media.
Mai multă putere pentru joacă
Cea mai importantă veste pentru fanii performanței este introducerea unui nou motor EcoBoost V6 pe benzină de 3,0 litri twin-turbo, setat de Ford Performance pentru a produce 288 CP și 491 Nm.1 Noul motor oferă o creștere uriașă a puterii față de actualul motor diesel biturbo de 2,0 litri, care va continua să fie disponibil pe anumite piețe în Next-Gen Ranger Raptor din 2023.
Motorul EcoBoost V6 twin-turbo de 3,0 litri are un bloc de cilindri compact din fier-grafit, mai rezistent cu 75% comparat cu fierul utilizat în versiuni convenționale. Ford Performance s-a asigurat că motorul oferă un răspuns imediat la accelerații, iar un sistem anti-lag creat pentru curse, similar cu cel vazut pentru prima dată la Ford GT și apoi la Focus ST, permite un răspuns motor extrem de rapid.
Noul sistem anti-lag menține turbina la rotație ridicată până la trei secunde după ce șoferul reduce accelerația, permițând o reluare mai rapidă a presiunii de supraalimentare și accelerații imediate la ieșirea din viraje sau la trecerea de la o treaptă la alta atunci când șoferul calcă pedala de accelerație. În plus, motorul este programat cu un profil individual de amplificare a supraalimentării pentru fiecare dintre treptele transmisiei automate cu 10 rapoarte, pentru performanțe optimizate.
„Motorul de 3,0 litri oferă lui Range Raptor o dinamică diferită, care va satisface chiar și pe cel mai pretențios pasionat de performanță”, a menționat Burn. „Accelerația și performanța brută a noului motor te face să zâmbești cu gura până la urechi.”
Noul sistem de propulsie al Ranger Raptor oferă o accelerație fără efort pe pietriș, pământ, noroi și nisip. Pentru a se potrivi cu această performanță incitantă, un sistem de evacuare activ, controlat electronic, amplifică nota motorului în patru moduri selectabile pentru a transforma caracterul vocal al Ranger Raptor.
Șoferii își pot alege sunetul preferat al motorului apăsând un buton de pe volan sau selectând un mod de conducere care utilizează una dintre următoarele setări:

  • Quiet – prioritizează silențiozitatea față de performanță și sunet pentru a păstra armonia cu vecinii dimineața devreme
  • Normal – destinat utilizării de zi cu zi, acest profil oferă o notă de evacuare cu prezență, fără a fi prea zgomotos pentru uzul stradal. Acest profil este aplicat în mod implicit modurilor de conducere Normal, Slippery, Mud/Ruts și Rock Crawl
  • Sport – oferă o notă mai zgomotoasă și mai dinamică
  • Baja – cel mai agresiv profil de evacuare atât în volum cât și în notă, în modul Baja evacuarea se comportă aproape ca un sistem direct. Destinat numai pentru utilizare în teren accidentat.

Mecanică pentru cei mai pretențioși
Next-Gen Ranger Raptor are o structură unică atunci când este comparat cu noul Ranger. O serie de ranforsări specifice versiunii au fost adoptate pentru montantul C, benă și roata de rezervă. De asemenea, șasiul are cadre unice pentru arcuri, amortizoare și suporții de șoc din spate pentru ca Ranger Raptor să poate face față în cele mai dificile condiții din teren accidentat.
Un off-roader de înaltă performanță precum Ranger Raptor are nevoie de un tren de rulare pe măsură, așa că inginerii Ford au reproiectat complet suspensia. Noile brațe de control superioare și inferioare din aluminiu, rezistente, dar totuși ușoare, suspensia față și spate care au o cursă lungă și soluția din spate cu braț Watt care aduce mult rafinament, au fost proiectate pentru a oferi mai mult control la viteză mare pe teren accidentat.
„Modificările aduse trenului de rulare la Ranger Raptor profită la maximum de noile amortizoare FOX® cu Live Valve. Trenul de rulare se adaptează în timp real și permite un control de excepție al caroseriei pe șosea, în timp ce absoarbe cu ușurință denivelările și șanțurile mai adânci, asigurând un control maxim și performanțe ridicate”, a menționat Burn.
Noua generație de amortizoare FOX® de 2,5 inchi cu Live Valve are o tehnologie de control revoluționară, care oferă posibilitatea de amortizare raportată la poziția roții. Aceste amortizoare sunt cele mai sofisticate montate vreodată pe Ranger Raptor și sunt umplute cu Teflon™ ‑ ulei infuzat care reduce frecarea cu aproximativ 50% în comparație cu cele de pe modelul anterior.
Deși amortizoarele sunt produse de FOX®, munca de calibrare și cea pentru dezvoltare au fost îndeplinite de Ford Performance, fiind utilizat un mix între testarea pe computer și cea din lumea reală. Absolut tot ceea ce ține de rata de amortizare, garda la sol și calibrarea valvelor a fost optimizat pentru a obține un echilibru perfect între confort, control, stabilitate și tracțiune în teren accidentat și în afara lui.
Cu o funcționare direct legată de modurile de conducere revizuite ale lui Ranger Raptor,2 sistemul Live Valve a fost dezvoltat pentru a oferi un confort mai bun pe șosea și o calitate ridicată a condusului în teren accidentat, atât la viteze mari, cât și la viteze mici.
Suplimentar față de faptul că sistemul lucrează în funcție de modul de rulare ales, acesta pregătește în fiecare moment amortizoarele pentru condițiile de drum existente. Pe măsură ce apare compresia amortizoarelor, presiunea este ajustată extrem de exact pentru o cursă liniară, însă pentru a preveni un impact sever, forța de amortizare generată este la cea mai ridicată cotă în ultimii 25% din cursa amortizorului. De asemenea, sistemul poate să întărească amortizoarele spate în timpul accelerațiilor puternice pentru a limita mișcările caroseriei.
Performanțele lui Ranger Raptor de a aborda terenuri accidentate este îmbunătățită și mai mult cu o protecție serioasă sub caroserie. Placa frontală este aproape dublă față de unitatea standard NextGen Ranger și este fabricată din oțel de înaltă rezistență cu o grosime de 2,3 mm. Această placă, combinată cu scutul inferior al motorului și scutul cutiei de transfer, este concepută pentru a proteja componentele cheie, cum ar fi radiatorul, sistemul de direcție, traversa față, baia motorului și diferențialul față.
Control pe orice tip de teren
Pentru prima dată, Ranger Raptor primește un sistem avansat de tracțiune integrală, cu o nouă cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, combinată cu diferențialele blocabile față și spate – o caracteristică valoroasă pentru pasionații de off-road.
„Chiar dacă Ranger Raptor s-a născut din inspirația adusă de cursele prin deșert, acesta este și un vehicul extrem de capabil în orice teren dificil. Am creat un vehicul off-road pe care nu trebuie să îl modificați pentru a merge în siguranță acolo unde doriți”, a menționat Burn.
Pentru ca Next-Gen Ranger Raptor să poată parcurge orice drum, de la asfaltul neted până la noroi și șanțuri, plus tot ce se află între acestea, există șapte moduri de condus selectabile 2, inclusiv modul Baja orientat spre off-road extrem, care configurează sistemele electronice ale vehiculului pentru performanțe maxime în timpul incursiunilor în teren accidentat la viteze mari.
„Ne-am dorit foarte mult ca modul Baja să fie expresia supremă a performanței în teren accidentat la viteze mari”, a menționat Burn. „Este o caracteristică esențială a așteptărilor clientului de Ranger Raptor.”
Fiecare mod de conducere selectabil ajustează un număr de elemente de la motor și transmisie, la sensibilitatea și calibrarea ABS-ului, comenzile de tracțiune și stabilitate, acționarea supapei de evacuare, direcția și răspunsul clapetei de accelerație. În plus, indicatoarele, informațiile cu privire la vehicul și temele de culoare de pe panoul de instrumente și pe ecranul tactil central se modifică odată cu modul de conducere selectat. 2
On-road

  • Normal – conceput pentru confort și eficiență a consumului de combustibil
  • Sport – mai receptiv pentru condusul plin de energie pe drum
  • Slippery – pentru o conducere mai sigură pe suprafețe alunecoase sau neuniforme

Off-road

  • Rock crawl – pentru un control optim la viteză foarte mică pe teren stâncos și extrem de denivelat
  • Sand – optimizează schimbările de trepte și livrarea puterii pentru progres în nisip și zăpadă înaltă
  • Mud/Ruts – pentru aderență maximă în timpul accelerațiilor și menținerea impulsului pe suprafețe moi
  • Baja – setează toate sistemele pentru a putea ataca agresiv dunele de nisip la viteză mare

 

Next-Gen Ranger Raptor dispune, de asemenea, de Trail Control™, care este similar cu un pilot automat al vitezei de croazieră pentru off-road 2. Șoferul selectează pur și simplu o viteză de sub 32 km/h, iar vehiculul își va gestiona accelerația și frânarea, în timp ce șoferul se concentrează pe direcție în terenul dificil.

Dur și atletic
Performanțele îmbunătățite ale lui Ranger Raptor au dus la nașterea unui desing complet nou, care se bazează pe stilul îndrăzneț și puternic al Next-Gen Ranger. Pasajele roților evazate și designul farurilor cu semnătura luminoasă în forma literei C pun în evidență lățimea pick-up-ului, în timp ce literele îndrăznețe F-O-R-D de pe grilă și bara de protecție separată adaugă mai mult impact vizual.
“Tot ceea ce este conceput pentru Ranger Raptor se află acolo cu un motiv,” a specificat Dave Dewitt, managerul pentru designul exterior Ranger Raptor. “Vă comunicăm ceea ce poate face Raptor doar prin felul cum arată.”
Farurile cu matrice LED și lumini de zi cu LED împing performanța iluminării de care dispune Ranger Raptor la noi niveluri. Acestea dispun de posibilitatea de a lumina acolo unde merge mașina, au fază lungă fără orbire și ajustare dinamică automată pentru a oferi o vizibilitate mai bună celui de la volan, dar și celorlalți participanți în trafic.
Aripile evazate acoperă jantele de 17 inchi din aliaj ușor, echipate cu anvelope All-Terrain, dezvoltate special pentru Ranger Raptor. Orificiile de ventilație funcționale, caracteristicile aerodinamice și treptele laterale rezistente, din aluminiu turnat, ajută la îmbunătățirea aspectului și funcționalității camionetei. În spate, stopurile cu tehnologie LED oferă o legătură de stil distinctiv către partea din față, în timp ce bara de protecție spate Precision Grey dispune de o treaptă tampon și bară de remorcare integrate care sunt poziționate sus pentru a evita compromiterea unghiului de plecare.
La interior, tema continuă să sublinieze performanța în teren accidentat și natura extrem de energică a lui Ranger Raptor. Cabina dispune de scaune sport complet noi, inspirate de la avioanele de luptă, în față și în spate, pentru a spori confortul și pentru a oferi mai mult suport în timpul virajelor la mare viteză.
Accentele Code Orange de pe panoul de bord, ornamente și scaune sunt imitate de iluminarea ambientală a lui Ranger Raptor, care scaldă interiorul într-o strălucire de culoarea chilimbarului. Un volan sport premium, îmbrăcat în piele și încălzit, cu amprentă proeminentă a degetului mare, marcaj central și clapete din magneziu pentru schimbarea treptelor completează senzația de sportivitate.
De asemenea, ocupanții vor beneficia de cea mai nouă tehnologie digitală; interiorul dispune de un instrumentar digital de 12,4 inchi și de un ecran tactil central de 12 inchi, cu sistem multimedia SYNC4A®. Din punct de vedere al conectivității, acesta este compatibil wireless cu Apple Carplay și Android Auto™ 4, iar sistemul audio B&O® cu zece difuzoare5 este pregătit să redea coloana sonoră a următoarei aventuri.
Membru al familiei Ford Performance
Rădăcinile numelui Raptor se regăsesc în America de Nord, iar Ford l-a utilizat la camionetele de înaltă performanță și vehicule utilitare încă de la prima generație F-150 SVT Raptor, care a fost optimizată pentru performanțe off-road la mare viteză. Ranger Raptor, dezvoltat de Ford Performance, a extins emblema Raptor pe alte piețe globale în 2018, inclusiv către o nouă audiență de fani înrăiți ai camioanelor off-road din Europa.
Recent, Ford Performance a anunțat SUV-ul de performanță Bronco Raptor și ediția limitată Bronco DR în America de Nord. De asemenea, Ford și-a dovedit recent capabilitățile de curse în epoca electrificată a Campionatului Mondial de Raliuri (FIA WRC) – Sébastien Loeb și co-pilotul Isabelle Galmiche au câștigat în emblematicul Raliu Monte Carlo la volanul unui M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1.
Noul Ranger Raptor continuă această moștenire, cu un vehicul special conceput care echilibrează sarcinile zilnice cu performanțe nemaivăzute până acum la un pick-up de dimensiunea lui Ranger.
„Știam că toți clienții s-ar aștepta să oferim un nivel cu totul nou de performanță off-road cu Next-Gen Ranger Raptor, dar nu sunt sigur că se așteaptă cu adevărat la saltul enorm pe care l-am făcut. Este un pick-up extrem de plăcut de condus și cred că perfomanța pură îi va uimi peste măsură”, a menționat Burn.

Comentarii

comentarii

Comments are closed.

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !