În program:
Antonio Salieri: 26 de variațiuni pe tema „La folia di Spagna”
Wolfgang Amadeus Mozart: Concertul în Re minor pentru pian și orchestră, K. 466
– Allegro
– Romanza
– Rondo. Allegro assai
Ludwig van Beethoven: „Egmont”, muzica de scenă, op. 84
Solistă: Olga Șain (soprană)
Povestitor: Ilie Voroneanu
Adrian Morara urmat cursurile Academiei de Muzică Gheorghe Dima din Cluj-Napoca, unde a beneficiat de îndrumarea profesorilor Florentin Mihăescu – dirijat coral, Emil Strugaru şi Alexandru Fărcaş – canto, urmând apoi şi cursuri de masterat alături de Aurel Stroe şi Victor Dumănescu.
A avut totodată prilejul de a participa la cursuri de dirijat ale unor remarcabili muzicieni precum Peter Eötvös, Eri Klass, Eric Ericsson, Ton Koopman, Zoltán Pesko, Helmuth Rilling.
În anul 1994 a obţinut Premiul I al Concursului Gheorghe Dima, în anul 2002 a fost distins cu Premiul Ludovic Spiess; în anul 2009 – cu Premiul Lia Hubic, iar in anul 2014, Premiul pentru interpretare oferit de revista “Actualitatea muzicală”.
Din anul 1995 până în prezent este dirijor al Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca unde a ocupat şi funcţia de director artistic între 2013-2017. A colaborat cu operele din Timişoara, Iaşi, Brașov, Constanța, Craiova, Belgrad şi Bucureşti și a susținut concerte alături de Orchestra Simfonică Naţională a Ucrainei, Orchestrele Naţională si de Cameră Radio București, precum şi alături de orchestrele simfonice ale Filarmonicilor din București, Iași, Timişoara, Cluj-Napoca, Ploiești, Botoșani, Braşov, Craiova, Târgu-Mureş, Sibiu, Oradea, Satu-Mare și Arad.
Gabriela-Maria Streche   este absolventă a Universității Naționale de Muzică din București, specializarea pian, la clasa conf. univ. dr. Toma Popovici. De-a lungul timpului a participat la numeroase cursuri de măiestrie susținute de Walter Krafft și Csíky Boldizsár. A fost laureată la mai multe concursuri: Premiul „Carl Filtsch” la concursul cu același nume (Sibiu, 2008), Premiul I la Concursul Național „Craiova-Piano” (2009), Premiul I la Concursul Național „Irina Șațchi” (Râmnicu Vâlcea, 2010), Premiul II la Concursul Internațional de Pian „Frédéric Chopin” (Bacău, 2013). A colaborat cu Orchestra Universitaria a UNMB și cu Orchestra Filarmonicii „Ion Dumitrescu” din Râmnicu Vâlcea, sub bagheta dirijorilor Alexandru Ganea și Florin Totan.
Născută la Slatina, soprana Olga Șain a absolvit Facultatea de Muzică din cadrul Universității de Vest din Timișoara (canto, cu prof. Rodica Miloia), beneficiind și de îndrumarea reputatei soprane bucureștene Georgeta Stoleriu. Activează, la început, în Corul Filarmonicii ”Banatul”, pentru ca, din 2001, să se stabilească în Craiova, fiind angajata Coralei Academice a Filarmonicii ”Oltenia” Craiova.
Ilie Voroneanu a început să studieze pianul încă de la vârsta de 4 ani, apoi a urmat cursurile Liceului de artă „Marin Sorescu”, timp de 8 ani. A absolvit Liceul „Frații Buzești”, profil teoretic. A revenit la muzică în 2001, când s-a angajat ca și corist al Filarmonicii „Oltenia”, la partida de bas. În 2006 a absolvit cursurile Facultății de Muzică din Cluj Napoca, la secția Canto. În ultimii 20 de ani a colaborat cu diverse grupuri corale bărbătești și cu Opera Română Craiova, efectuând și turnee în Grecia, Italia, Elveția, Germania.
26 de variațiuni pe tema „La folia di Spagna” este o compoziție de Antonio Salieri, scrisă în 1815, bazată pe cunoscuta temă de origine iberică „La follia”, pentru ansamblu orchestral. Nebunia este de fapt o temă muzicală de origine portugheză printre cele mai vechi din muzica europeană, având originea în secolele al XVI-lea și al XVII-lea, foarte îndrăgită de compozitorii care au folosit-o mult.
Prin amploarea dezvoltării simfonice, prin dramatismul opoziţiei dintre pianul protagonist şi orchestra acompaniatoare, prin atmosfera dureroasă şi încordată în acelaşi timp, Concertul în Re minor pentru pian și orchestră, K. 466 reprezintă un moment dintre cele mai semnificative ale perioadei mozartiene de maturitate. Noul stil simfonic inaugurat cu această lucrare va fi continuat, pe alte coordonate expresive, de Beethoven şi Brahms. Prima audiţie a lucrării a avut loc la Viena (10 februarie 1785). Concertul este și astăzi unul dintre cele mai interpretate și iubite concerte de pian ale lui Mozart.
Uvertura Egmont, op.84 a fost compusă între 1809-1810 pentru piesa de teatru omonimă a lui Goethe. Subiectul dramei lui Goethe îl are în centrul acţiunii pe Egmont, eroul luptelor de eliberare a Ţărilor de Jos împotriva stăpânirii spaniole, personificată de regele Filip al II-lea.

Comentarii

comentarii

Comments are closed.

Te rugam dezactiveaza functia ADBLOCK din browserul tau pentru a avea acces pe site ! Multumim !