Traficul rutier din Craiova a devenit una dintre problemele mari ale unui oraș care s-a dezvoltat haotic și care nu a beneficiat de o adminstrație competentă și cu viziune. Primarii de până acum nu s-au gândit că orice acțiune a lor are efect pe termen lung și că o decizie proastă luată acum poate fi foarte greu corectată pe viitor.
De aceea, ca primar am câteva obiective extrem de importante care trebuie să corecteze deciziile proaste luate până acum. Câteva dintre aceste obiective vor fi realizate prin investiții directe ale primăriei, altele prin colaborare cu Guvernul care are un rol important în sprijinirea administrației locale.
Craiova are probleme la două dintre intrările orașului, unde circulația este realmente sufocată, și câteva intersecții din oraș sunt aproape paralizate la orele de vârf. De aceea este nevoie de o intervenție rapidă în cel puțin trei puncte.
Închiderea inelului de centură
Este unul dintre proiectele pentru care mă lupt de când am intrat în Parlament. Cât timp am fost în opoziție am depus în fiecare an amendamente la buget prin care ceream bani pentru această investiție. De fiecare dată au fost respinse. Acum, am introdus investiția în lista de priorități a Guvernului Orban. Ca urmare, CNADNR a demarat deja procedurile de expropiere a terenurilor pentru construirea celor 9 km de centură. Odată cu această investiție se vor întâmpla două lucruri. În primul rând, traficul greu va fi scos în întregime din oraș. Acum, mai ales la începutul săptămânii intrările în oraș dinspre Podari și Malu Mare sunt, realmente, blocate. Închiderea inelului de centură va elimina o mare parte din acest trafic. În al doilea rând, terenurile din partea de sud a orașului vor fi atractive pentru firmele care vor să devolte afaceri și au nevoie de acces ușor la infrastructura rutieră. Cu alte cuvinte, o astfel de investiție ajută și la dezvoltarea economică a orașului. Cu atât mai mult, cu cât Craiova urmează să fie, în sfârșit, legată la restul țării, prin Drumul Expres Craiova Pitești la care se lucrează în ritm susținut și prin Autostrada Sudului spre București un proiect extrem de important.
Pasajul Gârlești
Este foarte important pentru că rezolvă problema accesului locuitorilor de dincolo de calea ferată în oraș. În momentul de față din Bariera Vâlcii se iese foarte greu, doar prin pasajul care subtraversează linia ferată, unde se produc frecvent ambuteiaje. De aceea, pasajul Gârlești este vital pentru că toată zona care s-a dezvoltat dincolo de calea ferată este, în momentul de față, ruptă de oraș. Dacă nu intervenim acum, în câțiva ani ne vom trezi cu un oraș rupt în două.
Pasajul pietonal subteran de la Universitate
Reprezintă, probabil, soluția optimă pentru rezolvarea situației din intersecția de la Universitate. Aglomerația de aici este rezultatul unei viziuni înguste atunci când au fost construite cele două pasaje, cel subteran și suprateran. Ambele pasaje ajung în aceeași intersecție care, la ore de vârf, este paralizată. Cum ambele pasaje nu mai pot fi modificate, una dintre soluții poate să fie un pasaj subteran care să scoată circulația pietonală din intersecție și o o ducă în subteran, cum s-a întâmplat în București cu Pasajul de la Universitate. În același timp, semafoarele de la intersecție ar urma să fie inteligente, astfel încât timpii de așteptare să fie coroborați cu traficul din momentul acela.
Sunt doar trei investiții urgente care ar asigura un minim de fluență a traficului rutier. La ele se adaugă altele, care să asigure o dezvoltare coerentă a orașului.
Nicolae Giugea
Comandat de PNL Dolj, executat de SC ZONAL TV SRL, cod AEP 21200012