Partidul Puterii Umaniste (social-liberal) își afirmă susținerea pentru politica „Green Deal” a Uniunii Europene, în raport cu Pachetul „Mobilitate 1”, adoptat recent. Totodată, PPU (social-liberal) sprijină transportatorii din România, Ungaria, Polonia, Bulgaria sau Țările Baltice, care vor fi afectați negativ de măsurile prevăzute în Pachetul „Mobilitate 1”.
Reglementările prevăzute în pachetul legislativ vor avea nu doar un impact economic negativ asupra economiilor țărilor sus-menționate, ci contravin chiar principiilor promovate prin „Green Deal”, care țintesc, printre altele, pentru o „poluare zero” până în 2050. Ori, însăși unele prevederi ale Pachetului „Mobilitate 1” contravin flagrant acestui principiu. Obligativitatea ca vehiculele de transport să se întoarcă în statul în care este înmatriculat va duce la o poluare mai mare din partea acestuia.
Umaniștii, prin vocea europarlamentarului Maria Grapini, au solicitat Comisiei Europene efectuarea unui studiu de impact asupra economiei și mediului al acestui pachet de mobilitate, ținând cont de obligativitatea întoarcerii acasă a camionului gol.
„Am explicat de mai multe ori în Parlamentul European, Comisiei Europene și Comisei de transport a Parlamentului ca actualul Pachet pe mobilitate va avea impact negativ pe mediu, economic și social. Asa cum a fost adoptat, dezavantajează transportatorii din România și din țările din Est”, a transmis Maria Grapini.
Răspunsul Comisiei, care ia în calcul efectuarea acestui studiu, oferă posibilitatea amendării în viitor a pachetului de mobilitate, iar umaniștii vor urmări îndeaproape evoluția situației și vor lupta pentru respectarea principiilor concurenței loiale și a principiilor asumate prin „Green Deal”.
„Apreciez poziționarea directă a PPU (social-liberal), ce demonstrează că faptele primează. Fără politici sectoriale făcute de specialiști, în interesul social și economic general al României, nu avem nicio șansă în contextul acestui pachet de “imobilitate”, a adăugat Augustin Hagiu, Preşedintele Federaţiei operatorilor români de transport (FORT) și liderul Departamentului de Transport și Infrastructură al PPU (social-liberal).