Întrebarea dacă regulile privind salariul minim din Germania trebuie să se aplice șoferilor străini de camion care utilizează drumurile din această țară i-a divizat pe deputați în dezbaterea cu Comisarul Violeta Bulc, miercuri seara. Comisia Europeană evaluează încă implicațiile acestor reguli, pe care Germania le-a suspendat parțial (pentru șoferii aflați în tranzit) la începutul acestui an, însă în orice caz regulile UE trebuie respectate, a subliniat Comisarul.
Mulți vorbitori au subliniat nevoia de a preveni dumpingul social și de a asigura competiția corectă între transportatori. Unii deputați au sugerat introducerea unui salariu minim la nivel UE și au cerut Comisiei să facă propuneri care să protejeze drepturile sociale ale șoferilor și condițiile de muncă, inclusiv o listă neagră a companiilor care încalcă regulile.
Alți vorbitori au fost de părere că impunerea unui salariu minim național pentru șoferii aflați în tranzit ar obstrucționa libera mișcare a bunurilor, ceea ce ar fi contrar pieții unice UE și principiilor subsidiarități, creând costuri și eforturi administrative suplimentare pentru companiile de transport din alte state membre UE.
Comisarul Bulc a subliniat că astfel de măsuri naționale trebuie să respecte legislația UE. Comisia încă evaluează măsurile Germaniei și impactul lor și de aceea se află în imposibilitatea de a da un răspuns clar acestei întrebări parlamentare, a explicat ea.
Comisia se va concentra și asupra chestiunii standardelor sociale și de condiții de muncă în sectorul transporturilor în viitorul pachet legislativ privind drumurile, programat pentru 2016, a mai adăugat Comisarul.