”Titlul de excelență” 2019, competiție desfășurată în perioada martie-mai 2019, în județul Dolj are ca obiectiv valorizarea activității desfășurate de unitățile IPT înscrise în campanie.
Campania 2019, coordonată în Dolj de către Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Dolj și Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social în Formarea Profesională (CLDPS) Dolj, se desfășoară în cadrul proiectului ”Learning by Doing” implementat de către Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic și Camera de Comerț și Industrie Hunedoara, în calitate de parteneri naționali, prin Programul Transnaţional Dunărea 2014-2020.
În acest an, s-au înscris voluntar în campanie 12 unități IPT din Dolj:
Colegiul ”Ștefan Odobleja” Craiova
Colegiul Național ”Gheorghe Chițu” Craiova
Liceul Tehnologic Auto Craiova
Colegiul Tehnic Energetic Craiova
Liceul Tehnologic ”George Bibescu” Craiova
Liceul ”Matei Basarab” Craiova
Liceul Teoretic Amărăștii de Jos
Liceul Tehnologic de Transporturi Auto Craiova
Colegiul Tehnic de Arte și Meserii ”Constantin Brâncuși” Craiova
Liceul Tehnologic ”Horia Vintilă” Segarcea
Liceul Tehnologic ”Petre Baniță” Călărași
Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova
Alături de județul Dolj, în 2019, participă la campanie și județele Alba și Dâmbovița.
De subliniat este faptul că aceste județe s-au înscris voluntar în activitate, considerând că este extrem de benefică pentru educația și formarea profesională.
Exercițiul ”Titlul de excelență” 2019 a fost precedat de o campanie similară, desfășurată în anul 2018 în unitățile IPT din județul Hunedoara, de asemenea ca activitate în cadrul proiectului ”Learning by Doing”.
Despre Titlul de excelență (extras din Metodologia ”Titlul de excelență” care stă la baza acțiunilor)
Titlul de excelență este o distincție acordată unităţilor şcolare ca semn al recunoaşterii de către autorităţile locale/judeţene/regionale şi validării de către mediul economic a bunelor practici în dezvoltarea şi promovarea unor oferte de formare profesională iniţială, corelate cu nevoile angajatorilor, ancorate în aspiraţiile beneficiarilor şi conforme cu priorităţile strategice de dezvoltare socio-economică a regiunii.
OBIECTIVELE urmărite în cadrul exerciţiului 2018-2019:
– Susţinerea priorităţilor europene, naţionale şi regionale cu privire la EDUCAŢIE şi OCUPARE
– Validarea şi promovarea bunelor practici în şcolile TVET
– Promovarea abordării de tip WBL în formare profesională, inclusive invățământul dual
– Stimularea parteneriatelor locale și regionale pentru EDUCAŢIE, FORMARE şi OCUPARE
ARII DE EXCELENŢĂ VIZATE ÎN 2018-2019:
(A.1.) ATRACTIVITATEA ofertei de formare în raport cu aspirațiile tinerilor și așteptările comunității
(A.2.) FLEXIBILITATEA ofertei în raport cu cerințele în continuă schimbare locale și regionale
(A.3.) RELEVANȚA OFERTEI în raport cu nevoile regionale de calificări și competențe ale mediului economic
(A.4.) INOVAREA proceselor de învățare – managementul resurselor umane precum și Inovare organizațională și cooperare (conectare la realitățile actuale și previziuni, `future oriented approach`)
(A.5.) BUSINESS-arie la decizia beneficiarilor, parteneri din mediul economic, care definesc criterii specifice ce derivă din contextul de lucru al companiei, din perspectiva acestora de beneficiari direcți ai ofertei de formare și care au în vedere cerințele de tip “business”. Pentru aceste criterii partenerii vor defini inclusiv instrumentele de monitorizare și vor acorda distincțiile respective.
Perspectiva în care școlile TVET din județele participante se înscriu voluntar în campanie:
– au rezultate pe care doresc să le promoveze şi să le supună validării parteneriatelor sociale
– se înscriu în exerciţiul de monitorizare pentru una sau mai multe arii de excelenţă propuse pentru 2018-2019
– pregătesc documentaţia care poate ilustra realizările pentru aria/ariile de excelenţă vizate
– informează părţile interesate despre procesul de monitorizare şi invită părţile interesate pentru a-şi aduce contribuţia în proces (de ex. consiliul de administraţie, cadre didactice, elevi, părinţi, parteneri, etc)
– pregătesc vizita de monitorizare şi cooperează cu reprezentanţii partenerilor sociali-membri ai CLDPS din judeţe – care sunt delegaţi să monitorizeze activitatea şcolii conform PAS
– discută şi validează raportul de monitorizare realizat de echipa de monitorizare
– îşi asumă eventualele recomandări ale echipei de monitorizare
– la primirea Titlului de Excelenţă promovează valorile, principiile şi bunele practici care stau Schemei Titlul de exceleanta
BENEFICII PENTRU ŞCOLILE ÎNSCRISE:
– şansa de a-şi face vizibile realizările şi de a putea să devină mai atractive
– revizuirea ofertei de formare pe baza feedback-ului şi recomandărilor primite
(iii) oportunitatea dialogului direct cu angajatori şi alţi parteneri sociali activi pe piaţa muncii
– recomandarea către autorităţile locale şi factorii de decizie, care pot lua în considerare rezultatele validate ale monitorizării în aprecierea şcolilor, în fundamentarea reţelei şcolare, inclusiv în definirea algoritmului de alocare financiară.
![Decernarea Titlurilor de excelență 2019-jud Dolj](https://www.estv.ro/wp-content/uploads/2019/05/21462675_1369180256512832_7312330094319902523_n.jpg)