Obiectivele Administratiei Judetene a Finantelor Publice Dolj in vederea reducerii arieratelor recuperabile sunt:
1. Creşterea conformării voluntare:
– Identificarea contribuabililor care prezintă risc de neconformare şi a mecanismelor de stimulare a conformării,
– Elaborarea unui program de conformare si monitorizare a implementării acţiunilor definite,
– Promovarea posibilităţilor de acordare a înlesnirilor la plată.
2. Reducerea evaziunii fiscale şi a economiei subterane:
– Analizarea şi solicitarea modificării prevederilor legale, a rolurilor şi a structurilor necesare gestionării sistemului de management al riscurilor de neconformare,
– Introducerea programului de testare aleatorie a conformării fiscale (prin controale fiscale),
– Studii realizate periodic asupra contribuabililor pot fi folosite pentru a determina percepţia publică asupra nivelului de evaziune din anumite sectoare şi eficienţa combaterii evaziunii.
– Analiza nivelului de colectare din impuneri suplimentare şi definirea de abordări noi,
– Susţinerea structurii care se ocupă de persoane fizice cu averi mari în dezvoltarea competenţelor si realizarea programului de conformare.
3. Îmbunătăţirea relaţiei cu contribuabilii:
– Creşterea calităţii serviciilor destinate contribuabililor,
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Dolj este conştientă că un serviciu bun încurajează conformarea şi reduce costurile contribuabililor. Aceasta se concentrează pe simplificarea operaţiunilor întreprinse de contribuabili şi pe măsurarea succesului în acest sens.
– Implementarea şi dezvoltarea unui nou concept de servicii pentru contribuabili respectiv: call- center-ul
– Implementarea sistemului de gestionare a cozilor şi a conceptului de ghişeu unic,
– Îmbunătăţirea activităţii de soluţionare în termen legal a deconturilor TVA negative cu opţiune de rambursare,
– Elaborarea unei noi proceduri pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de TVA, cu opţiune de rambursare (DNOR), care să asigure reducerea semnificativă a DNOR –urilor ce se soluţionează cu control anticipat.
– Susţinerea şi promovarea folosirii mediului on line sprijină îmbunătăţirea activităţii de administrare fiscală prin implicarea şi consultarea contribuabililor care devin participanţi activi în mecanismul decizional.
– Efectuarea de campanii de dialog, îndrumare şi notificare a contribuabililor cu privire la obligaţia de declarare şi plată a obligaţiilor fiscale.
– Publicarea pe SITE a circularelor de aplicare a legislaţiei procedural-fiscale,
– Publicarea de comunicate privind noutăţile legislative din domeniul fiscal.
4.Creşterea eficienţei colectării:
– Reducerea arieratelor fiscale,
– Evaluarea arieratelor în raport cu posibilităţile reale de recuperare,
– Elaborarea şi implementarea strategiei privind recupearea arieratelor,
– Îmbunătăţirea modalităţii de prognozare şi raportare a veniturilor fiscale,
– Elaborarea şi implementarea strategiei privind recuperarea arieratelor,
– Îmbunătăţirea modalităţii de prognozare şi raportare a veniturilor fiscale
5. Modernizarea agenţiei şi implementarea RAMP :
– Promovarea acţiunilor pentru demararea proiectelor şi acţiunilor care vor duce la îndeplinirea obiectivelor strategice,
– Reducerea costului colectării,
-Intărirea acţiunilor necesare creşterii integrităţii personalului A.N.AF.,
-Proiectul de Modernizare a Administraţiei Fiscale(RAMP) reprezintă principalul motor al modernizării instituţiei,
– Procesul de modernizare va fi condus de următorii vectori : implementarea celor mai bune practici în domeniul administrării fiscale şi introducerea instrumentelor TIC moderne care să sprijine totalitatea activităţilor administraţiei şi interacţiunea online cu contribuabiliii.