Campania de informare și mediatizare s-a derulat sub denumirea #10 PENTRU SIGURANȚĂ și a fost concepută ca o modalitate pentru furnizarea către beneficiari, elevi, părinți, cadre didactice, de sfaturi preventive pentru preîntâmpinarea situațiilor de risc ce pot apărea cu ocazia deplasărilor elevilor de la domiciliu către unitatea școlară, în timp ce se află la școală sau în timpul liber.
Am avut în vedere atât mediul urban, cât și mediul rural, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Dolj, fiind stabilite un total de 56 de unități de învățământ, din care 37 de unități școlare din mediul urban și 19 unități școlare din mediul rural, unde au fost desfășurate activități în cadrul campaniei.
Pentru mediatizarea corespunzătoare a activităților desfășurate și pentru a asigura diseminarea către un număr cât mai mare de persoane a mesajului campaniei, la nivelul IPJ Dolj s-a întocmit Planul de mediatizare a campaniei de informare și prevenire, care a prevăzut activități specifice de mediatizare, după cum urmează:
- 2 comunicate de presă, unul privind lansarea campaniei, cu menționarea activităților ce urmează a fi derulate și unul la încheierea campaniei, cuprinzând sinteza activităților
- 2 activități în spațiul public la care au fost invitați reprezentanți mass media, una în Centrul Comercial Auchan și una la Școala Gimnazială Pielești
- 2 participări la emisiuni ale posturilor de televiziune locale pe subiectul campaniei de informare și prevenire, realizate de purtătorul de cuvânt al IPJ Dolj.
În perioada campaniei au fost organizate și s-au derulat un număr de 153 de activități informativ preventive, constând în întâlniri cu elevi, părinți, cadre didactice, la sediul unităților școlare, diseminarea de materiale din cadrul campaniei în spațiul public și participări la ședințele cu părinții.
Acete activități au fost desfășurate după cum urmează:
- 54 activităţi desfăşurate de reprezentanţii Inspectoratul de Poliţie Judeţean Dolj, la 9 dintre activităţi participând şi reprezentanţi ai Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Dolj;
- 64 activităţi desfăşurate de reprezentanţii Agenţiei Naţionale Antidrog – Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Dolj, împreună cu reprezentanţi ai Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dolj, la una dintre activităţi participând şi reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dolj;
- 21 activităţi desfăşurate de reprezentanţii Agenţia Naţionale Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Craiova, împreună cu reprezentanţi ai Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dolj şi Grupării de Jandarmi Mobilă Craiova;
- 12 activitaţi desfăşurate de reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dolj;
- 2 activităţi desfăşurate de reprezentanţii Inspectoratului de Jandarmi Judeţean
Considerăm că, prin conceptul nou al acestei campanii de prevenire, constând în abordarea integrată a problematicii, prin implicarea tuturor instituțiilor cu atribuții în prevenirea faptelor antisociale, de natură a crește riscul victimizării elevilor și cadrelor didactice, s-a asigurat captarea interesului opiniei publice într-o măsură mai mare decât în activitățile similare derulate până în prezent.
Totodată, campania fiind derulată pe o perioadă relativ scurtă, 07 – 20.09.2019, considerăm că mesajele campaniei #10 PENTRU SIGURANȚĂ au ajuns la un număr ridicat de beneficiari direcți, fiind prezenți la aceste activități un număr de 6818 elevi şi 327 profesori, la care se adaugă persoanele care au luat cunoștință despre campanie prin mijloacele de informare în masă, TV, radio, publicații scrise și online.
Interesul publicului țintă s-a situat la cote deosebit de ridicate, polițiștii implicați în activități fiind abordați atât de elevi, cât și de către cadre didactice și părinți cu întrebări și subiecte despre subiectul campaniei, dar și despre alte situații concrete cu care s-au confruntat.
Având în vedere impactul pozitiv pe care l-a avut campania asupra publicului țintă, considerăm oportună inițierea unor astfel de campnii de informare și prevenire în mediul școlar pe diverse teme (combaterea absenteismului școlar, prevenirea accidentelor de circulație, etc.) și în perioada următoare, cu implicarea cât mai multor instituții și structuri teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne.